סטודנטים מתל חי פועלים למען נגישות בעלי מוגבלויות

סטודנטים מהחוג לחינוך במכללת תל חי מבצעים פעילות למען בעלי מוגבלויות עם חברי עמותת נגישות ישראל. כחלק מהיוזמה הסטודנטים ארגנו קבוצת הליכה משותפת שבה חלק מתניידים עם הליכונים וכסאות גלגלים, וחלק ברגל

מגפת הקורונה, אשר שיבשה תחומים רבים בחיינו פגעה קשות גם בפעילות החשובה שעורכת עמותת נגישות ישראל, המרחב לחיים עצמאים בצפון. במסגרת זו עיקר הפעילות נסוב סביב  מפגשים חברתיים בקבוצות המשלבות אנשים מוגבלויות עם אנשים ללא מוגבלויות. האוכלוסייה היא ברובה אנשים בוגרים, עם מחלות רקע ורגישות, ועל כן כל פעילות של מפגשים חברתיים ושהייה ביחד, הפכה לבעייתית ואף לבלתי אפשרית.

הסטודנטים מלימודי שדה, בחוג לחינוך, נאלצו בשנה זו לפגוש את חברי המרחב פעם בשבוע במפגש זום, בו בכל פעם הובאו תכנים מגוונים. במחצית השנייה של השנה, הסטודנטים הם אלו שמביאים את התכנים ומקבלים אחריות על המפגשים. לצד זה כל סטודנט, פוגש פעם בשבוע חבר מהמרחב, למפגש אישי, וכל  חונכות אישית, קיבלה אופי מותאם לחבר המרחב והסטודנט שאתו. הפעילות מגוונת וכוללת בין היתר שיחות נפש, פעילות יצירה, בישול, צפייה בסרטים, אימון ספורט ועוד.

פייג’ רינד, סטודנטית מהחוג לחינוך, נפגשת עם בחור צעיר מהמרחב שהוא לקוי ראייה. מתחילת דרכה פייג’ לקחה את המפגשים איתו צעד אחד קדימה והחליטה להיפגש איתו יותר מפעם בשבוע. בנוסף פייג’ מקפידה לשמור על קשר טלפוני מתמיד, מוצאת תחומי עניין משותפים, מלמדת אותו אנגלית ומעשירה את אוצר המילים שלו וכן יוצאת איתו להליכות, מכיוון פעילות גופנית מאד חשובה לו.

מאז היציאה מהסגר, פייג’ יחד עם החבר מהעמותה, קיבלו על עצמם יוזמה שהציעה להם מנהלת המרחב, לפתוח קבוצת הליכה, בה ייקחו חלק אנשי המרחב והסטודנטים המלווים אותם, כששני הצדדים ביחד מובילים, אחראים ומנהלים את המיזם.

היוזמה יצאה לדרך לאחרונה וכבר התקיימו מספר מפגשים מוצלחים ומרגשים ביותר, בהם משתתפים מספר חברים מהמרחב, חלקם אף על כסאות גלגלים, מלווים בסטודנטים מהחוג לחינוך. ביחד הם נפגשים וצעדים/ מתגלגלים, תוך שמירה על כל כללי הקורונה המתבקשים.

חדוות המפגש והחיוכים הרחבים מתחת למסכות, מאירים את פני ולבבות כל הנוכחים ומזכירים,  שגם דברים קטנים יכולים להיות משמחים ומשמעותיים.