משימה ארצית לעדיפות לאומית

לאחר שנים רבות בליגה הלאומית הכדורסלן רון סבג בחר באתגר גדול: לעזור למ.ס “דניאל” צפת לעלות לליגה הלאומית. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

הכדורסלן רון סבג הוא אחד מהכדורסלנים הפעילים המזוהים ביותר עם הפועל גליל עליון. סבג, שבעוד שלושה ימים יחגוג יום הולדת 31, ירד עבורה בתחילת העשור הקודם מעירוני נהריה מהליגה הלאומית והיה שותף להעפלה של הקבוצה מהליגה הארצית לליגת המשנה, היה שם כדי לעזור לה להתבסס בליגה מספר עונות ואף הגיח לתקופה קצרה להפועל גלבוע מליגת העל. סבג יצא להתאווררות בת שתי עונות בעפולה וחזר לפני שנתיים וחצי לקבוצה ותרם את חלקו להגעה לגמר סל הליגה הלאומית. בקיץ האחרון רון סבג הפתיע רבים, כשהחליט לרדת לליגה הארצית ולחתום בשורותיה של מ.ס “דניאל” צפת, שבעונתה השישית ברציפות בליגה הארצית שואפת לזכות באליפות ולהעפיל לליגה הלאומית.

הקבוצה הצפתית עומדת על מאזן של 9 ניצחונות ו-4 הפסדים, בליגה עם טבלה מבולגנת מאוד, שבה יש קבוצות ששיחקו כמות שונה של משחקים. הקבוצות שלעת עתה עם אחוזי הצלחה גבוהים משלה הן הפועל כפר סבא – שעומדת על מאזן של 2-12 (לצפת יתרון במאצ’ אפ פנימי, במידה ויסיימו את העונה עם מספר נקודות זהה) והפועל מגדל עמק – שעומדת על מאזן של 1-10. רון סבג אופטימי ומאמין שצפת עוד לא אמרה את המילה האחרונה. יממה לאחר שהצטיין והוביל את רשימת קלעי הקבוצה עם 24 נקודות במשחק הניצחון 81:90 על מכבי קרית ביאליק, זה זמן מצוין עבורנו לארח אותו בפינת “ספורטאי השבוע”.

רוצה להוסיף עליית ליגה נוספת לרזומה. רון סבג



רון, הרבה גבות הורמו בנוגע לפרידה שלך מהגליל. מה הסיבה שאתה לא בקבוצה העונה?

“עם הגליל ישבתי בקיץ, דיברתי עם ברק פלג – הבנתי שמתכוונים להביא רכז זר, שהקונספט הולך להשתנות. הרגשתי שפחות מתאים לי להיות חלק מהקבוצה בסיטואציה הזו. אני מאוד אוהב את כולם בגליל, לא בא בטענות לאיש. אני מאמן את קבוצת קט סל לב העמק.. הגיעה פניה מצפת דובר על אתגר מעניין והחלטתי ללכת על זה. אני בגיל כזה שפחות חשוב לי, אם אני משחק בלאומית או בארצית, יותר חשוב לי האתגר והמקום שלי בקבוצה. בצפת מלכתחילה ייעדו לי מקום מרכזי. אני היום במקום שבו אני משלב בין כדורסל ללימודי כלכלה וניהול במכללת תל חי. מהסיבות האלה בחרתי בצפת”.

איך עברה עליך השנה האחרונה עם כל הפסקות הפעילות, בגלל הקורונה?


“מאוד קשה. פתאום אתה מוצא את עצמך לפרקי זמן ארוכים מחוץ למסגרת קבוצתית, מתאמן לבד וזה בהחלט שונה, לא אותו הדבר. עבור ספורטאי לא הגיוני מבחינת פיזית ומנטלית להשתלב בסיטואציה כזו, שדורשת ממך גם לשמור על כושר, חדות ומתח – כשבחלק מהזמן אין לך אפילו אולם להתאמן בו. המשכתי לעבוד באופן עצמאי כמה שיכולתי בהתאם למגבלות, אפילו מצאתי את עצמי זורק לסל יחד עם משה רחמים במגרשים פתוחים”.

כל הילדים שאתה מאמן חזרו לפעילות?


“לשמחתי, התברכתי בילדים מדהימים שאוהבים כדורסל וגילו רצינות, ועם כמה שהיה קשה להם, הם המשיכו לשמור על כושר וחיכו מאוד לחזרה למסגרת הקבוצתית ואני שמח שהם חזרו עם רצון גדול”.

איזו קבוצה מצאת בצפת?

“מקום חדש שלא הכרתי. מצאתי מקום מאוד חם, קיבלו אותי יפה, נתנו הרגשה טובה כמו לבן בית. אני מרגיש בנוח. יש אנשים טובים בהנהלה ובקבוצה. יש כימיה טובה עם המאמנים, שלום (פופי) חדד ושי קדוש, שנותנים לי חופש להוביל, לעשות וגם לטעות. לא שיחקתי בעבר עם אף אחד מהשחקנים, מצאתי כאן חבר’ה טובים, לחלקם יש עוד מה ללמוד ואני מנסה מהצד שלי לעזור, ללמד, לעזור שהחבר’ה יתקדמו. יש דרך ארוכה לעשות. אני שמח להיות מהמנוסים שבחבורה ולתת מעצמי”.

העונה הפלייאוף בוטל, דבר שפוגע בסיכויים של כל הקבוצות. איך אתה רואה את הדברים?

“אני חושב שזו החלטה לא נכונה. כדורסל מוכרע לרוב בפלייאוף ובסדרות. להכריע עונה לפי הטבלה הסופית בעונה כזו, עם כל כך הרבה קשיים, לטעמי זה לא דבר נכון. אני חושב שגם עכשיו צריכים לחשוב על איזה פורמט של הכרעה בסדרות כלשהן. קבוצות השקיעו הרבה כספים, שחקנים לא רוצים לסיים את העונה מוקדם, זה יוכל לעשות רק טוב אם יתקבל רעיון יצירתי להכרעת זהות העולה בשיטה אחרת מזו הקיימת”.

נפרד מהגליל ברוח טובה. רון סבג במדי הגליל (צילום: גיל נוימן)

מה אתם צריכים לעשות, כדי לעלות ליגה?

“להתעסק רק בעצמנו ולא ביריבות. זה לא סוד שהמאזן שלנו הוא לא הכי טוב בליגה – וכדי לסיים את העונה ראשונים נצטרך לנצח כמה שיותר ולקוות להפסדים של יריבות, אבל אם נעסוק יתר על המידה בחישובים ובמה קורה אצל היריבות, זה לא יוביל אותנו לשום מקום. בליגה הזו אין משחקים קלים, יש הרבה אולמות קשים, אנחנו צריכים להגיע נחושים ודרוכים לכל משחק, להשתדל לעשות את הכי טוב שלנו. אנחנו עוד לא הגענו לפיק שלנו ולקוות שהדברים יילכו לטובתנו. בכל מקרה, הדבר שצריך להוביל את המועדון כאן הוא ראיה לטווח ארוך. חשוב להסתכל לשנים קדימה. גם אם לא נעלה העונה, חשוב לשמור על הבסיס הקיים ולנסות לעשות את זה בעונה הבאה וחשוב מאוד לעלות עם תשתית בריאה. ממה שאני מתרשם, יש ראש עיר שמבין עניין, מתכוון לבנות היכל כדורסל, יש כאן אנשים שרוצים לקחת את הכדורסל קדימה ואני מאמין שהפוטנציאל הגדול שיש כאן ימומש”.

אין מקום למעידות. שחקני מ.ס “דניאל” צפת, הצוות המקצועי והניהולי