פעילות משולבת של סלילת כביש והנחת קו מים

תאגיד המים האזורי פלג הגליל בשיתוף עם המועצה המקומית, מניח קו מים המהווה עורק אספקה ראשי בישוב טובא זנגריה, במקביל לשיפוץ כביש שמתבצע על ידי חברת נתיבי איילון

אחת הבעיות בתחום של תשתיות כמו מים, חשמל, תקשורת ועוד, היא שלא תמיד יש תיאום בין הגופים השונים העוסקים במלאכה. ישנם מצבים שבהם סוללים כביש חדש, ואחרי תקופה מסוימת צריכים מתגלות בעיות עם קו המים שנמצא מתחת לכביש. בלית ברירה פותחים את הכביש חופרים תעלה כדי לשפץ או להחליף את קו המים.

מעבר למטרד שזה יוצר עבור התושבים, זה גם מצריך הוצאה נוספת כדי להחזיר את המצב לקדמותו. לכן יש היגיון בכך ששיפוץ קו מים או הנחת קו מים חדש ייעשו במקביל לסלילת כביש. כך נעשה לאחרונה בעת הנחת קו מים חדש בטובא זנגריה.

מדובר על קו מים בקוטר 10″ שמהווה עורק אספקה ראשי ליישוב טובא זנגריה. אורך הקו כ- 1 קילומטר והפרויקט מתבצע במסגרת פרויקט שיקום כביש 12 בניהול חברת נתיבי איילון המנהלת של פרויקט שיקום הכביש מטעם משרד התחבורה.

עלות הפרויקט כ-1.4 מיליון ש”ח במימון תאגיד המים פלג הגליל וצפי לסיום הנחת קו המים הוא בחודש אפריל. מפקח על הפרויקט מטעם תאגיד פלג הגליל , מאהר אלשאער: ” חשיבות הנחת הקו הנה לתגבר את אספקת המים ליישוב טובא זנגריה כדי לתת מענה לגידול בצריכת המים הצפויה כתוצאה מהתפתחות היישוב, בהתבסס על תכנית אב לאספקת מים שיזם התאגיד”.

צילומים: מאהר אלשאער – אבן צור תקשורת