עמותת ותיקי הגליל זכתה בפרס שר הרווחה

פרס שר הרווחה למצוינות הוענק לעמותת ותיקי הגליל ולאגף לשירותים חברתיים במועצה אזורית הגליל העליון. הפרס ניתן גם עבור התאמת הפעילות למציאות של הקורונה

בשבוע שעבר התקיים טקס בראשות שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, בו הוצגו 16 מיזמים מצטיינים הפועלים ברחבי הארץ בחסות משרד העבודה והרווחה. פרס שר הרווחה ניתן לארגונים ולמחלקות אשר בזמן הקורונה פיתחו ויצרו מענים חדשניים ומותאמים למקבלי השירות.

אחד הפרסים הוענקו לעמותת ותיקי הגליל, אשר יחד עם האגף לשירותים חברתיים במועצה אזורית הגליל העליון בנו את מיזם “עד הבית”, שמעשיר את הסביבה הביתית בחברה, בתוכן ובפעילות.

מיזם “עד הבית” תופר חליפה אישית עבור כל חבר, כאשר לרשותו עומדים ארבעה מסלולים:

ערכות פעילות המאפשרות עיסוק ועשייה בתכנים פיזיים וקוגניטיביים בסביבה הביתית. הערכות נמכרות ברחבי הארץ ולהן ביקוש רב.

ביקור בית שבועי להפעלה ופנאי המתבצע על ידי צוות מתנדבים מסור, מצויד בשפע אביזרים והדרכה מקצועית.

יום הולדת לבני גיל הזהב שאורגן על ידי עמותת ותיקי הגליל

‘קתדרה המשודרת’, מערך לימודים אונליין בן חמישה ימים בשבוע, המשדר לבית המשתתפים פעילויות גופניות, הרצאות, ותכנים איכותיים.

מערך טלפוני רציף שתפקידו ליצור קשר חם עם הזקנים, לשאול לשלומם ולברר את צרכיהם.

זאבית דרומי, מנכ”לית עמותת ותיקי הגליל: “נגיף הקורונה יצר הזדמנות לפתח ולהתאים שירותים בביתו של האדם. בזכות מחויבות אינסופית ויצירתיות שופעת של צוות העמותה ובזכות תמיכה שוטפת ושיתוף פעולה הדוק עם האגף לשירותים חברתיים במועצה האזורית, הצלחנו ליצור יש מאין תוך זמן קצר ביותר ולהנכיח את הפרויקט בבתים רבים בקיבוצי המועצה”.

אורלי מאסטרו, מנהלת האגף לשירותים חברתיים במועצה אזורית הגליל העליון: “בית ותיקי הגליל הוא מקום מרכזי בעולמו של האדם המבוגר, בטח בתקופה מורכבת זו. לכן, ראוי שכל אזרח ותיק יגור בבית מתאים, ובו עניין, משמעות, למידה וקשר. אני מודה לצוות עמותת ותיקי הגליל על מחויבות אין קץ, יצירתיות ומחשבה שלא נגמרת לשלומם של הזקנים במועצה”.

צילומים: מועצה אזורית הגליל העליון