מרכז חוסן אזורי הוקם בקריית שמונה

קריית שמונה נבחרה על ידי אשכול גליל מזרחי להפעיל עבור הרשויות ותושבי האזור “מרכז חוסן אזורי”. המרכז יסייע לרשויות להיערך למתן מענה לקהילה בשעת חירום, ויפעל לחיזוק  החוסן הקהילתי  והאזרחי.

מזה יותר מעשור שראשי הרשויות באזור דורשים את הקמתו של מרכז החוסן, אולם רק לאחרונה ובתמיכתם של שר הביטחון בני גנץ והשר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, נענתה דרישתם של ראשי הרשויות בקו העימות ובאשכול.

הקמת מרכז חוסן בגליל המזרחי לאחר עשור שלם מהווה הישג גדול לאזור, שהתאפשר בזכות הובלה משותפת ותמיכת ראשי הרשויות אל מול הצורך הגדול.

מרכז “משאבים” הוקם ע”י פרופ’ מולי להד, מומחה בעל שם עולמי לחוסן והתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה, מהמכללה האקדמית תל-חי.  מרכז “משאבים”  בקריית שמונה, מהווה מרכז ידע עולמי בתחום החוסן. צוות המומחים של “משאבים” ליווה במשך עשורים רבים אירועי חירום ואירועי אסון קהילתיים בארץ ובעולם. מבנה מרכז החוסן ישמש, בנוסף, כמרכז לפינוי דחק בעת חירום. 

את מרכז החוסן תנהל הגב’ דליה יוסף, אשר הקימה וניהלה את מרכז החוסן בשדרות וביישובי עוטף עזה.

בנוסף לחיזוק החוסן הקהילתי ושיפור תשתית מוכנות לחירום ברמה האזורית והיישובית, יפתח מרכז החוסן תכניות לקידום החוסן ברמת הפרט והמשפחה, הקהילה והאזור, מתן מידע וכלים להתמודדות בנושאים של טראומה, חירום וחוסן לגורמי מקצוע ולאוכלוסייה בעתות משבר ושיגרה. בנוסף, יספק המרכז טיפול קליני פרטני, משפחתי, וקבוצתי במצבי חירום ומשבר.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: “עם כניסתי לתפקיד שמתי לי למטרה להקים שני מרכזי חוסן בגליל המערבי והמזרחי עבור תושבי קו העימות בגבול הצפון, לאחר שבשנים האחרונות לא פעלו מרכזי חוסן באזור. למרכזי החוסן יש חשיבות עצומה בהכנת הקהילות למצבי חירום ולטיפול הפרטני בקהילה במצבי חירום וטראומה, ואני מודה לפורום קו העימות בראשות משה דוידוביץ על שיתוף הפעולה הפורה למען תושבי הגליל״.

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן: “אני רואה במרכז החוסן האזורי שהוקם בקריית שמונה, משאב הכרחי אשר יהווה מקום שיתמוך וילווה כל אדם שזקוק או יזדקק לעזרה ותמיכה. אני מברך על ההחלטה של שר הביטחון ושל השר לנושאים אזרחים במשרד הביטחון, המתקנת את העיוות של סגירת מרכז חוסן לפני יותר מעשור. אז המרכז היה מבוסס על כספי תרומות ואילו כיום המדינה לוקחת אחריות ומתקצבת את המרכז, דבר המעיד על החשיבות וההמשכיות בהפעלתו”.

ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, בטקס פתיחת מרכז החוסן

יו”ר אשכול גליל מזרחי, בני בן-מובחר: “תושבי הגליל המזרחי והגולן זוכים סוף סוף לשירות כל כך מהותי לאזור שלנו, שמאותגר גם מבחינה ביטחונית וגם בהיבטים כלכליים וחברתיים. המאמץ המשותף ושילוב הידיים של כל הרשויות באמצעות האשכול, הביאו לתוצאה הראויה שכאן, בגליל המזרחי, יפתח מרכז חוסן אזורי”.  

נורית צור רבינו, מנכ”לית אשכול גליל מזרחי אמרה כי: “זוהי בשורה חשובה לאזורנו, במיוחד לאור דרישה מתמשכת של ראשי הרשויות להקמת מרכז החוסן. בכוחות משותפים נוכל לספק את השירות החשוב הזה, הן לצוותים המקצועיים והן לתושבים”.