קראטה כדרך חיים

כבר 9 שנים שינון גרין עושה חיל בקראטה – ענף ספורט שתורם רבות לחייו. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

האקדמיה לקראטה” בקיבוץ דפנה, בניהולה המקצועי של מורן קויפמן, שנחשבת לאקדמיה מקצועית ברמת הגבוהות ביותר לענפי אומנויות לחימה, חזרה לפעילות בשבוע שעבר אחרי תקופת קפאון בשל הנחיות משרד הבריאות. כשביקשתי ממורן קויפמן לבחור דמות לפינת “ספורטאי השבוע” היא בחרה בינון גרין, בן 14 מכפר גלעדי, תלמיד מחונן מחטיבת הביניים של בית החינוך עמק החולה, שפעיל כבר 9 שנים באקדמיה בענף הקראטה. מורן קויפמן הסבירה מדוע בחרה בינון גרין: “נער משגע מבפנים ומבחוץ, הוא מהגן הוא אצלי, התקדם עם השנים עד לדרגת חגורה חומה והיד עוד נטויה. מעבר להצטיינות הספורטיבית מדובר בנער מאוד מסור, מתמיד, חייכן ואדיב לכולם. גם בתקופת הקורונה הוא המשיך להתאמן ונתן את כל הלב והנשמה, לאורך השנה כולה הצליח להתגבר על האתגרים של הזמן ולהצטיין גם בלימודים וגם בקראטה. מאוד שמחה לפרגן לו ומאוד שמחה שהוא חלק מהאקדמיה שלנו”.

אחרי שמקבלים כזו חוות דעת עשירה ועמוקה, יש את כל הסיבות לפרגן לינון גרין בראיון בפינת “ספורטאי השבוע” שלנו.

חיבור עמוק וארוך שנים. ינון גרין לצידה של מורן קויפמן



ינון, מה הביא אותך לאקדמיה ובכלל לענף הקראטה?

“זה התחיל ממודעה שאמי ראתה בקיבוץ, הגעתי לאימון התנסות עם חבר שקטן ממני בשנה. מהר מאוד הרגשתי חיבור למורן ולענף הקראטה ומאז אני באקדמיה”.

נערים בגילך לרוב כבר התנסו במספר ענפים ואילו אתה מגלה התמדה מרשימה. מה הסוד?

“כפי שציינתי, חיבור לענף ולמורן, כמובן שחיבור טוב לחברים בקבוצות שבהן התאמנתי – חלקם הפכו לחברים טובים לחיים, הסגולות שאני מרגיש שהקראטה תרמו לחיי – הקראטה תורם לביטחון העצמי, מלמד אותך להגיב נכון לסיטואציות בלי להישאר חסר אונים, מלמד אותך להגן על עצמך מבלי להיות תוקפן. בקראטה תמיד יש ממה ללמוד ותמיד יש אתגרים, כך שלא מצאתי סיבות לתחושות מיצוי”.

עוד מטרה שהושגה. ינון גרין וחבריו לאקדמיה, שעלו בדרגה, לצד המאמנים מורן קויפמן וסהר הורביץ



איך עברו עליך תקופות הסגרים?

“בזמן רגיל אני בנוסף לאימונים באקדמיה מתאמן גם בכפיפות בטן, ריצות לאורך גדר המערכת, רוכב על אופניים עם חברים. עשיתי את זה גם בזמן הסגרים, בנוסף עבדנו בזום וקיבלנו תוכניות אימון לעבודה עצמאית, המשכתי לעבוד, אבל אין ספק שזה לא אותו דבר כשמתאמנים לבד ולא באווירה של קבוצה ולא לצד צוות מקצועי, זה שונה מכל הבחינות ואין ספק שהמסגרת הקבוצתית הייתה חסרה”.

ציינת את החיבור עם מורן קויפמן. איך הוא בא לידי ביטוי?

“מורן אחת האנשים הכי קרובים אלי, כשהייתי בן 5.5 הייתי מאוד ביישן, הפעילות בקראטה עזרה לי להיפתח. הגישה של מורן העלתה לי את הביטחון לא לפחד לטעות, לעשות דברים ולהשתפר, להאמין בעצמי. מורן מאמנת מדהימה מבחינה מקצועית ומנטלית, סבלנית מאוד, אכפתית, משרה אווירה טובה על המתאמנים”.

האקדמיה שלכם לא משתתפת בתחרויות. לא חסר לך המימד הזה?

“לי אישית לא חסרות תחרויות. אני לא כל כך מתחבר להתחרות מול קהל, זה גורם להיכנס לסטרס וטעויות. ההתמודדויות מול חברים מהקבוצה ומול החבר’ה הגדולים יותר באקדמיה מספיקים בהחלט. יש לי מספיק אתגרים אישיים. אני שואף להגיע לדרגת דאן 2 ויש לי הרבה מה לתת בשביל זה. לפחות עד הצבא אני רואה את עצמי עוסק בקראטה. אין ספק שזה דבר שתמיד יהיה חלק ממני”.

מעוניינים להתרשם מפעילות “האקדמיה לקראטה”? הקליקו כאן והתרשמו

יש להם שאיפות וכיף להם במסגרת מקצועית וחמימה כמו האקדמיה למיוזיק פורם. ינון גרין ומתאמנים צעירים בפעולה