קרית שמונה – נעים להכיר!

במהלך חודש מרץ וחופשת הפסח יתקיימו בקרית שמונה סיורים על ידי מורי דרך, והם יהיו פתוחים לציבור הרחב. המוקד בסיורים אלה יהיה סיפורה של העיר החל מהכפר חלסה, המעברות וקליטת העליה, וכן ייחודה של העיר בה זורם נחל כל ימות השנה

במשך שנים רבות דובר על ההחמצה הגדולה של קרית שמונה כעיר תיירותית. זאת היתה עיר שחולפים על פניה בדרך לחרמון, לתל דן או ולקייקים. עכשיו משהו מתחיל לזוז. תוכנית הפיתוח של פארק הזהב מסמנת שינוי, וכעת יוזמה חדשה, סיורים פתוחים לקהל הרחב במהלך חופשת הפסח.

במהלך חודש מרץ ולאורך חג הפסח יתקיימו בקריית שמונה סיורים פתוחים לציבור הרחב, שיועברו ע”י מורי דרך מקצועיים ויספרו את סיפורה הייחודי של העיר – החל מהכפר הערבי ח’לסה, משפחות המתיישבים הראשונים מעולי תימן שהתגוררו בארמונו של השייח’ כאמל אפאנדי וגלי העלייה המרובים שהגיעו בעקבותיהם, ותרומתה של העלייה הגדולה של שנות ה-50 להתיישבות בגליל.

במהלך הסיורים יתוודעו המשתתפים בו לסיפור הפרטי והכל ישראלי של העיר הצפונית בישראל – קריית שמונה, עיר קולטת עלייה לאורך כל שנותיה, מרובת סיפורים ותרבויות, עיר נחלים עם 2 נחלי איתן שחוצים אותה וזורמים כל השנה, ומסביבם עושר של חורש טבעי ומגוון אקולוגי נדיר בלב  המרקם העירוני.

בנוסף לכך הציבור מוזמן להקשיב לריאיון על הסיורים, בתוכניתו של מורה הדרך דוד אפק, ברדיו קול הגליל העליון,  הופקה גם חוברת נאה תחת הכותרת: “מגלים את קרית שמונה”, שבה ניתן להתרשם מסיפורה של העיר ומהאטרקציות שבה. את כל הפרטים ניתן למצוא בדף הפייסבוק של העירייה.