רגע לפי פיצוץ הפרשה

אחת ההופעות הציבוריות האחרונות של יהודה משי זהב, לפני שהתפוצצה פרשת ההטרדות המיניות, היתה בחנוכת שביל החיים בקרית שמונה, המנציח את קורבנות מגיפת הקורונה.

יהודה משי זהב בטקס חנוכת שביל החיים

לפני כשבוע וחצי התקיים טקס מרשים בו נחנכה שדרה של עצי זית לאורך הכביש המוביל משכונת הוורדים לאזור התעשיה הדרומי של קרית שמונה. השדרה זכתה לשם “שביל החיים” וזו היתה הדרך בה ביקשו בעירייה להנציח את קורבנות מגפת הקורונה.

אחד מאורחי הכבוד בטקס הזה היה יהודה משי זהב. סביר להניח שפיצוץ הפרשה של עבירות המין המיוחסות לכאורה למשי זהב, גרם לאי נוחות בעיריית קרית שמונה. שבוע לאחר שעשו הרבה כבוד למשי זהב בטקס כה חשוב, מתברר פתאום שיתכן ומדובר בעבריין מין סדרתי.

כמובן שזה יהיה לא הוגן לבוא בטענות להנהלת העירייה, כי עד לפיצוץ הפרשה משי זהב נחשב לדמות מופת, ואפילו היה מועמד לקבלת פרס ישראל על תרומתו לחברה. האיש שהיה פעיל מחאה קיצוני כנגד מוסדות המדינה, עבר מהפך תפיסתי והקים את אירגון זק”א, (זיהוי קורבנות אסון) שנטל על עצמו את המלאכה הקשה של איסוף שרידי גופות לאחר פיגועים והבאתם לקבורה.

יהודה משי זהב (ראשון מימין) ליד ראש העיר, אביחי שטרן

מעבר לכך, משי זהב החל לפעול רבות לקירוב הלבבות בין המגזרים בחברה הישראלית. שלושה מבניו התגייסו לצה”ל, שניים מהם לשירות קרבי, בגולני ובצנחנים. בימי מלחמת לבנון השנייה הקים את תנועת “ישראל ביחד” שהפעילה מתנדבים שסייעו לתושבים ביישובי הצפון. בתקופה האחרונה עבר משי זהב טרגדיה אישית, כאשר אמו ואחיו נפטרו ממחלת הקורונה.

לכן זה היה מתבקש שמשי זהב יהיה אורח כבוד בטקס שנועד להנציח את קורבנות המגיפה. במהלך הטקס ריגש משי זהב את הנוכחים כשאמר: “מגיפת הקורונה מלמדת אותנו על החשיבות של הערבות ההדדית. רק אם נהיה מאוחדים ונשמור על ההנחיות, נוכל לעצור את המגפה. רק אם נהיה מחוברים וכולנו ניקח את החיסונים נקיים את הערבות. כל הבסיס שלנו כאן הוא האחדות והחיבור ללא הבדל דת גזע ומין”.

כשבוחנים את פעילותו של משי זהב לאורך התקופה מאז שהקים את ארגון זק”א, קשה להאמין שאותו אדם מעורב בעבירות המיוחסות לו לכאורה. כיצד שתי תכונות כה מנוגדות מגולמות באותו אדם. מצד אחד, אהבת ישראל ופעילות ציבורית עניפה לקירוב הלבבות, ומצד שני ניצול לכאורה של מעמדו לטובות הנאה מיניות.