כוונה אמיתית או תרגיל בחירות?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חתם על “אמנת הגולן” מסמך שבו הוא מצהיר כי יפעל למען חיזוק ההתיישבות בגולן. השאלה שעולה היא האם נתניהו מתכוון באמת לממש את הצהרתו, או שזה רק תרגיל בחירות

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, מבין שעכשיו זה הזמן, ערב הבחירות, להשיג התחייבויות מראשי המפלגות השונות לפעול למען חיזוק ההתיישבות בגולן. לשם כך נוסחה “אמנת הגולן”, שזהו מסמך כוונות שמכיל התחייבות כזו.

כל החתומים על האמנה מקבלים על עצמם לפעול לקידום הכפלת אוכלוסיית הגולן, לפתח ולמנף ככל יכולתם את הגולן כחבל ארץ ייחודי.

אתמול, נחתמה אמנת הגולן בידי ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. ראש הממשלה היה הראשון שחתם על האמנה, ואמר שהוא פועל וימשיך לפעול לפיתוח הגולן. בנוסף, ציין רה”מ בדבריו שהוא גאה על ההצלחה בהבאת ההכרה של ארה”ב בריבונות ישראלית בגולן.

בהודעת המועצה האזורית גולן נאמר כי ראש המועצה, חיים רוקח, נתן את הכבוד לחתימה ראשונה על האמנה לראש הממשלה והודה לו על פועליו לקידום ההתיישבות בגולן. עם הקמת היישוב רמת טראמפ. כמו”כ, חיים רוקח עדכן את רה”מ על  השכונה הראשונה שקמה ברמת טראמפ ועל תחילת האיכלוס ממש בימים אלו.

רוקח אמר במעמד החתימה: “אני נרגש מהנכונות של כולם  להירתם לטובת הגולן ומאמין שבתוך 100 ימים מהקמת הממשלה, נעביר החלטת ממשלה רחבה לגולן שתתמוך ביעד הכפלת האוכלוסיה”.

במועצה אזורית גולן מקווים להחתים בזמן הקרוב כמה שיותר ראשי מפלגות וחברי כנסת, וישנם גם כאלה שכבר הביעו את נכונותם לחתום על כתב האמנה.

לגבי חתימתו של נתניהו, יש חשיבות לכך שראש ממשלה מכהן חותם על אמנה כזו, יחד עם זאת מדובר בחתימה ערב בחירות, והשאלה מה תהיה שווה חתימתו אחרי הבחירות.

היום התפרסמה ב- YNET כתבה על כך שראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון מאוכזבים מכך שנתניהו לא מימש הבטחות שנתן ערב הבחירות הקודמות, ובהן, החלת הריבונות על בקעת הירדן, הסדרת ההתיישבות הצעירה, פינוי חן אל אחמר ועוד. אחד מראשי ההתיישבות ביו”ש אמר: “ראשי המועצות מאוד מאוכזבים מנתניהו. אין כמעט שום הישג משמעותי שהוא הוביל”.

ח”כ האוזר (מימין) עם ראש מ.מ. קצרין, דימי אפרצב, בדיון בכנסת

חבר הכנסת צבי האוזר, שמשמש כיו”ר הקואליציה למען הגולן, הגיב לעניין האמנה ואמר: “מה שחשוב זו בניה בגולן. לא חתימה על האמנה. ראש הממשלה שניהל מו״מ עד 2011 על ירידה מהגולן, בחר במודע בעשור האחרון לא להשקיע ולא לפתח את הגולן. חתימה על אמנה אינה תחליף ואינה מפצה על מחדל של עשור”.

צילומים: מועצה אזורית גולן ומועצה מקומית קצרין