כדורגל: חוזרים למגרשים בכל הגזרות

סופ”ש עם משחקים משכבות הגיל הצעירות ועד לבוגרים מצפה לנו. זמן טוב להפנות זרקור לעבר משחקי סופ”ש.

סופ”ש של כדורגל מעבר לפינה וכמו תמיד אנו כאן כדי לעשות לכם סדר. אז מה היה לנו בשבוע האחרון? סופ”ש עם חזרה של קבוצות החטיבה הצעירה של מחלקות הנוער, שהאיר פנים לרוב הקבוצות שהתייצבו למשחקים – שבו חזרה קבוצת הבוגרים של הפועל עירוני צפת לפעילות מבצעית במחוז צפון א’ של ליגה ב’ והצליחה לנצח את משחק החוץ ביפיע – בסיומו הודיע המאמן חגי ממן על התפטרותו מתפקידו, בשל טענותיו שהוכה ע”י מאמן של קבוצה ממחלקת הנוער של המועדון ולמרות זאת הנהלת המועדון בחרה להשאירו בתפקיד. החל מים ראשון היה זה זמן בוגרים מוגבר. שבוע שהחל עם ניצחון חוץ חשוב 0:2 שהשיגה עירוני קרית שמונה בסכנין, המשיך ביום שלישי עם ניצחונות של קבוצות ליגה ב’ שאותן אנו מסקרים – בני טובא, הפועל עירוני צפת ובני ממב”ע וביום רביעי עירוני קרית שמונה השיגה ניצחון חשוב 1:2 על מכבי פ”ת ושיפרה משמעותית את סיכוייה להשתלב בתום העונה הסדירה בפלייאוף העליון.

מה מצפה לנו בסופ”ש הקרוב? הרבה מאוד כדורגל, אחרי תקופה שבה ענייני הקורונה שיבשו את שיגרת המשחקים. במוקד משחקי יום שישי יעמדו משחקי קבוצות הבוגרים מליגה ב’ ובמוקד משחקי השבת יעמוד המשחק בין קבוצת הבוגרים של עירוני קרית שמונה לאלופה והמוליכה של טבלת ליגת העל, מכבי ת”א. מתחילים בסקירה.

השיגו ניצחון ראשון העונה. קבוצת הבוגרים של בני טובא




משחקי יום שישי – מחלקות הנוער

09:30, נוג’ידאת: קבוצת ילדים ג’ של מ.כ גליל-גולן תתארח אצל מכבי אחי נוג’ידאת.

10:00, כאוכב: קבוצת ילדים א’ של מ.ק קצרין – שמלבד משחק אחד ניצחה את כל משחקי הליגה שקיימה, תתארח אצל הפועל כאוכב.

13:30, ריחנייה: בשעה טובה ומוצלחת, אחרי שנים רבות של עיכובים, המגרש בריחנייה ייחנך בצוהריי יום שישי, במשחק שבו תארח קבוצת הנוער של הפועל מרום הגליל את מ.ס דבוריה, שתי קבוצות שחוזרות אחרי פגרה של למעלה מחודשיים וחצי. שחקני מרום הגליל זכו בנקודה אחת משני משחקים, בעוד ששחקני דבוריה הפסידו בשני המשחקים שקיימו. עבור שחקני מרום הגליל לנצח במשחק הבכורה במגרש החדש זוהי מטרה נעלה.

13:30, כפר בלום: קבוצת טרום א’ של הפועל גליל עליון תארח את צעירי עילוט.

14:30, מגרש צור שלום: קבוצת נערים ג’ של עירוני קרית שמונה תתארח אצל מכבי צור שלום/קרית ביאליק. יהיה זה משחקה השלישי של הקבוצה בתוך שישה ימים. קרית שמונה צברה 10 נקודות בחמישה משחקים – 3 נקודות יותר מאשר יריבתה במשחק.

15:00, המגרש הסינטטי בקרית שמונה: קבוצת ילדים ג’ של עירוני קרית שמונה תארח את הפועל חיפה.

15:00, האצטדיון בצפת: קבוצת ילדים ב’ של הפועל עירוני צפת תארח את הפועל אליתיחאד נצרת.

הצגה כפולה באצטדיון בבוקעאתא: בשעה 11:00 קבוצת הנוער של בני ממב”ע תחזור למעגל משחקי הליגה הארצית, כשלזכותה מאזן צבירה של 6 נקודות בארבעה משחקים. הקבוצה תארח את הפועל פרדסיה – שצברה 3 נקודות בשלושה משחקים. בשעה 14:00 קבוצת ילדים א’ תארח את הפועל עראבה.

רוצים להמשיך את הפורמה המצוינת. שחקני קבוצת ילדים א’ של מ.ק קצרין



משחקי ליגה ב’ – מחוז צפון א’

שישי, 13:30, נהריה: הפועל עירוני צפת, שהצליחה למרות סגל מצומק מאוד והרבה רעשי רקע לנצח שני משחקים בארבעה ימים, תתייצב גם מחר עם סגל קצר מאוד למשחק החוץ מול בית”ר נהריה. צפת מדורגת במקום השני של בית ב’ ובמרחק שתי נקודות מהמוליכה, איחוד בני שפרעם. לקבוצה מצפה משחק חוץ מול בית”ר נהריה, שצברה נקודה אחת בלבד בחמשת המשחקים הראשונים. במצבה העדין של צפת גם תיקו תהיה תוצאה טובה.

שבת, 14:00, בוקעאתא: בני ממב”ע, שהביסה באמצע השבוע 1:6 את מ.כ אלנהדה נצרת, עומדת על מאזן של 7 נקודות מארבעה משחקים בבית ב’. בשבת היא תארח למשחק מאתגר את בני כאבול – שמקדימה אותה בשתי נקודות ומשחק עודף, כשהיא תופסת את המקום השלישי. ניצחון של ממב”ע יזניק אותה לצמרת הגבוהה. סיום עונה בין שלוש הראשונות יעניק לה השתלבות בפלייאוף העליון.

שבת, 19:30, צפת: בני טובא א-זנגריה, הנציגה שלנו בבית א’, זכתה באמצע השבוע בניצחון ראשון העונה והיא תקווה להמשכיות. לקבוצה של איתן פחימה מאזן העומד על 5 נקודות בארבעה משחקים, במוצאי השבת היא תארח את צעירי טמרה – שאותה היא מקדימה בנקודה אחת.

יסגרו שבוע חלומי עם שלושה ניצחונות בסגל קצר? שחקני הפועל עירוני צפת (צילום: אילן מאור)



משחקי השבת – כללי

11:00, טמרה: קבוצת טרום א’ של מ.כ גליל-גולן תתארח אצל אהלי טמרה.

13:30, כפר כנא: קבוצת נערים ב’ של בני ממב”ע חוזרת למעגל משחקי ליגת הצפון. הקבוצה עם מאזן של 10 נקודות בארבעה משחקים והיא תתארח אצל צעירי כפר כנא – שצברה 3 נקודות בשני המשחקים שקיימה.



משחקי השבת – עירוני קרית שמונה


11:00, מגרש צור שלום: קבוצת טרום א’ תתארח אצל מכבי צור שלום/קרית ביאליק.

13:30, רעננה: קבוצת הנוער חוזרת למשחקי ליגת העל אחרי למעלה מחודשיים וחצי. הקבוצה של אלון זיו, שמדורגת במקום השביעי בטבלה, תתארח אצל הפועל רעננה – שאותה היא מקדימה בשלוש נקודות ומשחק חסר.

14:30, מגרש אבי רן – חיפה: קבוצת ילדים א’ תתארח למשחק מאתגר אצל בית”ר חיפה.

משחקים במגרש הסינטטי: קבוצת נערים א’ חוזרת למשחקי ליגת העל אחרי חודשיים וחצי. הקבוצה של ליאור דה כלבו, שמדורגת במקום במרכז הטבלה עם מאזן צבירה של 9 נקודות ב-7 משחקים, תארח את בית”ר ירושלים – שמדורגת מתחת לקו האדום ואותה היא מקדימה ב-7 נקודות ומשחק עודף. בשעה 14:00 קבוצת נערים ב’ תחדש פעילות בליגה הארצית של שנתון נערים ב’, כשהיא מרוחקת 5 נקודות מהמקום הראשון בטבלה. הקבוצה של אילן עזריה תארח את עירוני טבריה, נועלת הטבלה, שלא צברה נקודות העונה. משחק שקשה לראות תסריט שבו קרית שמונה לא תנצח. בשעה 16:30 קבוצת ילדים ב’ תארח את מכבי צור שלום.

חוזרים לפעילות אחרי תקופה ממושכת. קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה (צילום: מונדיאליטו ישראל)



19:50, האצטדיון העירוני: קבוצת הבוגרים תארח את האלופה והמוליכה, מכבי ת”א. המשחק ייערך לעיני כ-750 אוהדים של שתי הקבוצות, שהצליחו לרכוש כרטיסים תחת עמידה בתנאי התו הירוק. עירוני קרית שמונה תתייצב למשחק תשיעי בתוך 22 ימים ואחרי שבוע מוצלח, שהחל עם ניצחון חוץ 0:2 על בני סכנין ואחרי ניצחון ביתי חשוב 0:2 על מכבי פ”ת – שהעלה את הקבוצה למקום החמישי, המוביל לפלייאוף העליון. בקרית שמונה יודעים שעוד מוקדם לסמן וי על המטרה ובשבת הקרובה תעמוד הקבוצה לאתגר גדול מול מכבי ת”א – שעומדת על כ-95 אחוזי הצלחה מאז שתפס עליה פיקוד המאמן ההולנדי, פטריק ואן לוון. קרית שמונה צפויה להתייצב למשחק בסגל מלא, בעוד שמכבי ת”א תתייצב למשחק בסגל חסר – ללא המגן הימני אנדראה ג’רלדש, הקשר האחורי דן גלזר ושחקני ההתקפה טל בן חיים ואלכסנדר פשיץ’. עם זאת, מכבי ת”א קבוצה כל כך עמוקה ומאומנת, שגם בלי השחקנים הללו יש לה מספיק שחקנים טובים ובניגוד לקרית שמונה, היא מגיעה למשחק חמישה ימים לאחר משחקה האחרון.

קרית שמונה יכולה להיות זו שתעצור את הדהרה של מכבי ת”א, אך זה יקרה רק הודות לשיפור במשחק ההגנה, כי המזל שהיה במשחקי הניצחון הביתיים מול מ.ס אשדוד ומכבי פ”ת לא בטוח שיהיה גם במשחק מול קבוצה שהרוויחה לא מעט ניצחונות עמוק בתוך תוספת הזמן, מי כמו שחקני קרית שמונה יודעים ומכירים… בנוסף, קרית שמונה תצטרך להמשיך להיות חדה ולנצל בצורה מקסימלית מצבים שאליה יגיעו שחקניה, כמו שהיה במשחקי הניצחון מול אשדוד, סכנין ומכבי פ”ת. בנוסף, חשוב מאוד לתת מענה לדומיננטיות של מכבי ת”א במרכז המגרש ואולי דווקא במשחק הזה כדאי לקרית שמונה לעבות את חוליית הקישור בשחקן אחד על חשבון אחד משחקני ההתקפה. כל תוצאה מלבד הפסד תהיה תוצאה טובה עבור קרית שמונה. 

צריך אותו חד במיוחד גם במוצאי השבת. יוג’ין האנסה, כובש הצמד לרשתה של מכבי פ”ת (צילום: פושקו)