המאפיה המרחבית – חזרו לנקודת ההתחלה

אחרי שכבר הושגה הבנה עם משרד הביטחון שאמורה היתה למנוע את סגירת המאפיה המרחבית בקרית שמונה, התברר השבוע שהמשרד מתכוון בכל זאת לצמצם את ההתקשרות עם המאפיה כספק לחם לצה”ל, מהלך שעלול להביא לסגירתה.

עובדי המאפיה המרחבית מפגינים, צילום: מרחב גליל עליון בהסתדרות

בתחילת חודש ינואר האחרון הודיע משרד הביטחון כי הוא דוחה את מימוש המכרז לאספקת לחם לצה”ל, בו הפסידה המאפיה המרחבית קרית שמונה עד לבדיקה מעמיקה של הנושא. עובדי המאפייה נשמו לרווחה. האיום המיידי על פרנסתם של 130 עובדים הוסר, אך עדיין לא היתה ודאות שמשרד הביטחון יחדש את ההתקשרות עם המאפיה לטווח הארוך.

ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, אמר בעקבות אותה החלטה: “ניצחנו בקרב וכעת המטרה לנצח במערכה כולה”. 

גם יו”ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק, נשמע אז מעודד ואמר: “אנו שמחים שהמאבק להצלת עובדי המאפיה הצליח. לאחר ימים ולילות ארוכים ומייגעים הגיעה הבשורה המשמחת והעובדים יוכלו להמשיך להתפרנס בכבוד”.

השבוע פרטוק כבר היה פחות אופטימי, לאחר שהתברר כי משרד הביטחון לא נסוג מעמדתו לממש את המכרז, ולהעביר את הרוב הגדול של אספקת הלחם לצה”ל למאפיית ברמן.  

 בהודעה שפרסם פרטוק אתמול נאמר: “לאחר שיחת הערב עם מנכל משרד הכלכלה התבהר כי אנו חוזרים לאחור לתחילת המאבק כאילו לא קרה דבר. אנו רואים בגורמים השלטוניים את האשמים העיקרים במצב אליו נקלעה המאפיה וקוראים להם להתעשת ולסייע במיידי להמשך קיומה אחרת מי שישלם את המחיר אלה 130 המשפחות שימצאו עצמם מחוץ למעגל העבודה.

יו”ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק

“כשאומרים בזעת אפך תאכל לחם זה תרתי משמע במאפיה שעובדיה עושים כל אשר ניתן כדי להתפרנס בכבוד. אנחנו נמשיך לפעול למול גורמים שונים כולל האוצר ועדת הכספים והממונה על רשות התחרות לשם המשך הפעלת המאפיה .יהיה מענין בקרית שמונה.”