ספיישל אולימפיקס באימונים באתר החרמון

נבחרת ספורטאי ה’ספיישל אולימפיקס’, המונה 15 משתתפים הגיעה אתמול לאתר החרמון להתאמן, בפעם הראשונה בשלג אמיתי במקצועות הריצה בשלג וסקי שלג הכנה למשחקי החורף קזאן 2022, בהם תייצג את ישראל.

אתר החרמון אירח אתמול את הנבחרת במסגרת תרומתו לקהילה ושיתוף הפעולה שלו עם עמותת ארז, שתורמת בהתנדבות את צוות המדריכים ואת ציוד הסקי לאימונים. האימונים התקיימו באזורים בהם נותר שלג שיאפשר לנבחרת לקיים אימון חשוב זה לקראת היעד הבא שלה, משחקי החורף של ספיישל אולימפיקס בקזאן רוסיה, שם מגיעה הטמפ’ ל- 20 מינוס.

התחרות תתקיים בינואר 2022 והנבחרת הישראלית תיקח חלק במקצועות סקי שלג וריצה בשלג. לאימון בשלג קיימת חשיבות רבה מבחינת תרגול בתנאי שלג, מיומנויות ריצה בשלג, בדיקות במזג אוויר קשה, היכולת להתמודד עם הסתגלות, מדידת תוצאות וקריטריונים.

האפשרות להנגיש לספורטאים תנאי גלישה היא משמעותית לאין ערוך. בעקבות התפרצות הקורונה הפסיקו הספורטאים להתאמן ואימון זה בשלג יהיה עבורם הכנה מיטבית.

“אנחנו שמחים לארח את נבחרת הספורטאים  של הספיישל אולימפיקס, חיכינו שעונת הגלישה תסתיים, כדי שנוכל לאפשר להם את האופציה להתאמן אצלנו באתר. אתר החרמון מייחס לאורך השנים חשיבות רבה לנושא, דווקא מכיוון שמדובר באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. אנחנו תמיד שמחים לסייע ולהיות שותפים בנתינה”. ציין רפאל נוה מנכ”ל אתר החרמון .

ספיישל אולימפיקס, התנועה העולמית הגדולה ביותר בעולם לספורט לאוכלוסייה בעלת  מוגבלות  על הרצף הקוגניטיבי (שכלי התפתחותי). הארגון השלישי מבין שלושה ארגונים אולימפיים, אולימפיאדה, ופאראלימפייאדה המוכר על ידי הIOC ((International Olympics Committee  .

משחקים אולימפיים בארגון ספיישל אוליפמיקס מתקיימים לסירוגין מדי שנתיים, בכל 4 שנים מתקיימות תחרויות חורף ובכל 4 שנים תחרויות קיץ בהם משתתפים ספורטאים מכל המדינות הלוקחות חלק בארגון.

ספיישל אולימפיקס ישראל הינו חלק מקהילה של למעלה מ- 4.9 מיליון ספורטאים מ-192 מדינות ברחבי העולם. ארגון ספיישל אולימפיקס  מאמין כי הספורט הינו כלי חינוכי בעבור האוכלוסייה והחברה כולה ופיתח תכניות הוליסטיות המספקות לספורטאים לעסוק בספורט ודרכו לקדם את עצמם לחיים שווי הזדמנויות.

ספורטאי הספיישל אולימפיקס נדרשים לעמוד בסטנדרטים שנקבעו ע”י הארגון: מספר תחרויות, מעקב מקצועי כולל, שמירה על אורח חיים בריא ועוד.. מתוך מטרה להעצים את הספורטאים על אף מגבלתם הפיסית או הקוגנטיבית. 

גון צורי מנהל הספורט של הארגון, הגיע עם הנבחרת היום לחרמון וציין כי האימונים היום בחרמון היו חשובים מאוד לספורטאים.”אנחנו מודים ומעריכים מאוד את אתר החרמון על הרתמותו לסייע לנו במיוחד בצל הקורונה באימוני הנבחרת כהכנה לתחרות. היה יום מאוד מוצלח. תנאי מזג האויר במפלס העליון לא פשוטים אך בהחלט מדמים את התנאים שנאלץ להתמודד איתם ברוסיה”. הוסיף גון צורי.

צילום: אתר החרמון