התוכנית שתחלץ את הפקק

עיריית קרית שמונה וחברת נתיבי ישראל פועלים לפתור את גודש התנועה בכביש 99 ממזרח לצומת מצודות. הכביש יורחב, יתווספו שתי כניסות לשכונת יובלים, ויסלל כביש שיחבר את אזור התעשיה הצפוני לאזור התעשיה הדרומי.

בנייתה של שכונת יובלים ואיכלוסה, יחד עם ההתפתחות של אזור התעשיה הצפוני בקרית שמונה, יוצרים מצב חדש שבו העיר מתפתחת לכיוון צפון מזרח, וצריך לתת מענה תחבורתי להתפתחות הזאת.

כבר כיום ניתן לראות מדי בוקר את פקק התנועה לאורך כביש 99 בואכה צומת מצודות. העומס הזה רק ילך ויגדל עקב איכלוסה של שכונת יובלים והקמת פארק הפודטק באזור התעשיה הצפוני. לכן עיריית קרית שמונה וחברת נתיבי ישראל פועלים כדי לתת מענה לגודש התנועה הזה.

שכונת יובלים

חברת נתיבי ישראל נמצאת כבר בשלבי ביצוע של הרחבת כביש 99 בקטע שבין הכניסה לאזור התעשיה הצפוני לצומת מצודות. הכביש יהיה בעל 2 נתיבים לכל כיוון, ולצידו יהיו גם שביל לאופניים ומדרכות.

הרחבת הכביש לכשעצמה לא תספיק. לכן מתוכננות להיבנות עוד שתי יציאות משכונת יובלים. כניסה אחת תהיה מזרחית יותר מהכניסה הנוכחית, ליד הכניסה לפארק המטוס. כניסה נוספת תהיה צפונית יותר ותחבר את השכונה לכיוון מכללת תל חי.

מפת ציר תנועה מזרחי בקרית שמונה

עוד פיתרון לגודש התנועה יהיה חיבור ישיר בין אזור התעשיה הצפוני לאזור התעשיה הדרומי. זהו גם התוואי שבו מתוכננת לקום תחנת רכבת בעתיד הרחוק, וכך יתווסף עוד ציר תנועה מצפון לדרום, במקביל לזה הקיים בשדרות תל חי.