הקיבוויזיון הגלילי הראשון

מחלקת התרבות של מועצה אזורית הגליל העליון ומרכז הצעירים של המועצה יזמו תחרות שירים בסגנון האירוויזיון ליוצרים מקומיים. שלב הגמר יתקיים ב- 11 במרץ,

שנה שלמה בתוך מגפת קורונה, ובאין אישור לקיים כסדרם אירועי תרבות, החליטה מחלקת התרבות של מועצה אזורית הגליל העליון פשוט להמציא את עצמה מחדש. כך יזמה חידונים, תחרויות צילום, אינסוף אפליקציות ויום השואה בסרט, יום העצמאות בחידון בפייסבוק לייב, סילבסטר בזום.

יוזמה נוספת של מחלקת התרבות היא תחרות שירים סטייל האירוויזיון – ה”קיבוויזיון”; תחרות גלילית שתביא אל קדמת הבמה להקות והרכבים רב-דוריים שונים ומגוונים מקיבוצי המועצה, שיתחרו ביניהם, ייצרו תרבות מקומית וגאווה מקומית, ובעיקר ייהנו ויעשו שמח, לעצמם ולכולנו. את הרעיון העלה יובל רווח, צלם במקצועו, שלאחרונה שב לביתו, איילת השחר, מול דנה מורן-רביד, מנהלת מרכז צעירים של המועצה. שניהם הגיעו עם הרעיון למחלקת תרבות, התקבלו בהתלהבות ומשם “הכול היסטוריה”.

“הדלקנו את רכזי התרבות על הרעיון, ביקשנו מהם לבנות מהקיים להקות, הרכבים מהקהילה, לבחור שיר מנצח שייצג את קיבוצם בתחרות ולהתחיל בחזרות”, מספרת מנהלת מחלקת תרבות במועצה, רותם מנור. המיזם הייחודי עורר התלהבות רבה (כ-20 קיבוצים הביעו רצון ועניין), כשלהקלטות ולצילומים הגיעו לבסוף 11 קיבוצים מקיבוצי המועצה. רכזי התרבות שהתגייסו למשימה שיתפו את הציבור בקיבוצים בנעשה “מאחורי הקלעים” של החזרות: תחרות “קדם-קיבוויזיון” בקיבוץ ובחירת השיר שייצג את המשלחת, בחירת שם ללהקה ועוד.

במהלך פברואר כבר נערכו צילומי כל הקליפים המשתתפים בתחרות, בלוקיישן מקומי אהוב ומזוהה במיוחד עם עולם ההופעות והתרבות – פאב “הפטריה” בקיבוץ דן, שאירח את המיזם בזרועות פתוחות, “ולרגע קט השכיח מאתנו את הקורונה”, אומרת מנור, “ונתן לנו תחושה שאנחנו באמת בהופעה חיה. שמחנו מאד על ההזדמנות ‘להדליק את האורות’ ולו לרגע במוסד התרבותי הזה”. גם בהפקה הקפידו במחלקת תרבות על הלוקל-פטריוטיזם: כל הצוות (צלמים, עורכים, סאונד ותאורה) כולם בני הגליל.

השבוע נסגרה ההצבעה לכל הקליפים של משלחות משתתפי התחרות וחמשת הקליפים המובילים יעלו לשלב הגמר, אשר שיתקיים ב-11 במרץ בשידור חי. בגמר תיבחר הלהקה הזוכה בקיבוויזיון הגלילי הראשון, ובפרס מפנק.

“אנחנו מאד מקווים שהתחרות הזאת תצית את הלבבות ותעורר התלהבות בקרב המשתתפים, הצופים ואלו שרצו להשתתף ולא הצליחו או הספיקו השנה”, מסכמת מנור, “ושבשנה הבאה נזכה לראות על הבמה משלחות מכל 29 קיבוצי המועצה בהופעה חיה בהפנינגליל. כמו כן אנו מקווים שהלהקות שצצו בקהילות ימשיכו לגלות את עצמן ולכבוש במות, בקיבוצים ובכלל”.