כדורסל גברים: כדור השלג נעצר בעפולה

הפועל גליל עליון שבה למסלול הניצחונות עם ניצחון 72:74 במשחק החוץ מול הפועל עפולה. שלשה של עומר טל, בסמוך לסיום המשחק, הפכה את הקערה עבור הגליל.

“כמה קשה – ככה מתוק”. הפועל גליל עליון הצליחה לעצור רצף של שלושה הפסדים ולחזור למסלול הניצחונות הערב, לאחר שזכתה בניצחון 72:74 במשחק הדרמטי מול הפועל עפולה, בזכות שלשה מכריעה של עומר טל, 4 שניות לסיום המשחק.

הפועל גליל עליון עמדה על מאזן של 3-3 מאז החזרה מפגרת הסגר, הערב היא פגשה קבוצה שרק בשבוע שעבר חזרה לפעילות במשחקי הליגה, אחרי “פגרת קורונה” שהתארכה. עפולה התייצבה למשחק אחרי שני משחקים בלבד מאז החזרה לפעילות, האחרון שבהם היה לפני יומיים – משחק ביתי שבו היא נחלה הפסד 94:79 במשחק מול מכבי קרית מוצקין. למרות כל אלה, עפולה הייתה יריבה קשה מאוד לפיצוח עבור שחקני הגליל, במשחק שהפגיש מספר גארדים “אקסים” משני הצדדים: מהצד של עפולה היה זה גוני יזרעאלי – ששיחק בגליל בשתי העונות הקודמות, מהצד של הגליל היו אלה אנתוני פישר ועומר טל.  הפועל גליל עליון התייצבה למשחק ללא הגבוה ג’ונתן פיירל – שחוזהו הסתיים והוא המריא לחתום בליגת המשנה הצרפתית. בגליל תרים אחר חיפוש שחקן זר לקו הקדמי.

אחרי רבע ראשון חלש של שתי הקבוצות, שהסתיים ביתרון 7:14 לזכות הקבוצה המקומית, חלה התעוררות ברבע השני – שבו הקבוצה המארחת הייתה דומיננטית ברוב הדקות ואף חצתה את רף היתרון הדו ספרתי, אך התעוררות של שחקני הגליל בשלהי הרבע הובילה ליתרון 27:35 בתום המחצית הראשונה.

גם ברבע השלישי הקבוצה המקומית הייתה דומיננטית יותר בדקות רבות ושוב חצתה את רף היתרון הדו ספרתי, גם ברבע הזה נרשמה התעוררות של שחקני הגליל בדקות האחרונות. שחקני הגליל הקשיחו את ההגנה ולא ספגו אפילו נקודה אחת משך שלוש וחצי הדקות האחרונות של הרבע, ריצת 0:10 הקטינה את היתרון של עפולה בתום הרבע ל- 48:50.

האיש הנכון במקום הנכון. עומר טל (צילום: גיל נוימן)



הרבע האחרון נפתח עם שלשה של אלון ספיר, שהעבירה את היתרון לידי הגליל. מכאן התפתח משחק מאוד צמוד, קרב חפירות אמיתי בין גארדים משתי הקבוצות. היתרון עבר מצד לצד לא מעט פעמים. שתי קליעות עונשין מוצלחות של אנתוני פישר העלו את גליל ליתרון 70:71, דקה וחצי לסיום המשחק – דקה וחצי שנמשכה כמו נצח, עם איבודי כדורים והחטאות משני הצדדים. 15 שניות לסיום חדירה של קרון דשילדס המקומי הסתיימה בקליעה שהעניקה לעפולה יתרון 71:72. פסק זמן נוסף של ברק פלג הוביל את הגליל להתקפה, שבסיומה צ’אקה רכה ומדויקת של עומר טל מחוץ לקשת העניקה לגליל יתרון 72:74, ארבע שניות לסיום המשחק. עפולה לקחה פסק זמן, חידשה את המשחק מקו האמצע, חדירה של קרון דשילדס הסתיימה בהחטאה, שנתנה את האות לחגיגה ולפריקת מתח של הספסל הגלילי.

שחקני הגליל חזרו לקלוע הערב באחוזים טובים מחוץ לקשת – עם 9 קליעות מוצלחות מ-24 ניסיונות. עם זאת, מספר שחקנים המשיכו לקלוע באחוזים לא טובים ובהחלט יש על מה לעבוד לקראת המשחק הביתי ביום שלישי מול הפועל ר”ג/גבעתיים, אליו תותר כניסה לקהל בהתאם להוראות התו הירוק. סטטיסטיקה מהמשחק מאתר איגוד הכדורסל, מתחת לפסקה זו.