כדורסל גברים: השרון בשיגעון

הפסד שלישי ברציפות להפועל גליל עליון לקבוצה מאזור השרון – הפעם 79:70 במשחק ביתי מול מכבי הוד השרון. היה זה הפסד ביתי ראשון לקבוצה הגלילית.

הפועל גליל עליון ממשיכה לקרטע. דווקא בערב החזרה שלה לאולם “הפיס” בכפר בלום, לעיני עשרות אוהדים העונים על קריטריון “התו הירוק”, נחלה הערב הקבוצה של ברק פלג ונעם כהן הפסד ביתי ראשון העונה – 79:70 במשחק מול מכבי הוד השרון. הפסד שלישי ברציפות לקבוצה הגלילית, שוב פעם לקבוצה מאזור השרון.

המחצית הראשונה של המשחק לא היוותה פרומו אמין לבאות. ברבע הראשון הקבוצה הגלילית שטפה את המגרש, הציגה משחק הגנה מצוין וקלעה באחוזים טובים וחצתה את רף היתרון הדו ספרתי, שעמד על 8:21 בתום הרבע הראשון. ברבע השני נמשכה אותה מגמה ברוב הדקות, אך בשלהי הרבע חלה התעוררות אצל הקבוצה האורחת, שרצה ל-7:0 בדקה האחרונה של הרבע צימקה את היתרון הגלילי ל-32:38.

לא היו מספיק קשובים. שחקני הגליל והצוות המקצועי



ברבע השלישי שחקני הגליל המשיכו לצעוד ביתרון חד ספרתי משתנה ברוב דקות המשחק, 12 שניות לסיום הרבע הצליחה הוד השרון להשוות את התוצאה ל-53:53, בזכות קליעת עונשין אחת מבין שתיים. חמש שניות לסיום הרבע קליעת עונשין מוצלחת של אלון ספיר העניקה לגליל יתרון 53:54. ברבע האחרון של המשחק שחקני הגליל פשוט איבדו את הראש. חצי דקה לאחר פתיחת הרבע הוד השרון עלתה ליתרון ראשון במשחק, מכאן התפתח משחק צמוד והיתרון עבר מצד לצד. ארבע וחצי דקות לסיום הוד השרון עלתה ליתרון 59:60, מכאן ועד לסיום המשחק היא לא שמטה את היתרון, הייתה הרבה יותר רגועה וממוקדת משחקני הגליל, שהרבו להחמיץ ממצבים קורצים והיו רכים בהגנה. בסיום, ניצחון 70:79 לזכות הוד השרון. 

אין ספק שבגליל יצטרכו לעשות בדק בית עמוק. קבוצה שמוליכה בהפרש של 15 נקודות כבר לאחר תחילת המשחק, לא יכול להיות שתפסיד בהפרש של תשע נקודות לקבוצה שהחיטאה 9 קליעות עונשין (16/25) וקבוצה שקלעה באחוזים נמוכים מחוץ לקשת – שזהו פרמטר שמהווה עקב אכילס של הגליל במשחקים האחרונים. הערב גם הגליל וגם הוד השרון קלעו 5 קליעות מוצלחות מ-22 ניסיונות. קשה מאוד לנצח כשמאבדים 20 נקודות – גם אם הקבוצה האורחת הרבתה לאבד כדורים (16) במספר.

ג’ונתן פיירל הוביל את רשימת הקלעים עם 17 נקודות ו-11 ריבאונדים, חן גיא גילה יכולת טובה והיא מהבודדים שלא איבדו כדורים הערב – כל זה לצד הספקה של 12 נקודות בכ-15 דקות משחק. קנדל אנתוני היה בערב לא טוב – שבו סיפק ב-31 וחצי דקות 11 נקודות ואחוזי קליעה רעים. עומר טל עם 9 נקודות ואלון ספיר עם 8 נקודות באחוזי קליעה רעים, גבי צ’אצ’שוילי סיפק 5 נקודות ו-9 ריבאונדים, די.ג’יי שארפ ואנתוני פישר (אחוזי קליעה רעים) עם 3 נקודות כ”א, יהל פלג עם 2 נקודות. שותף ולא קלע: אוהד דקל. לסטטיסטקה המלאה, הקליקו כאן

לשחקני הגליל מצפים עוד שני משחקים השבוע וכדי לנצח בהם, היא מוכרחה להראות טוב יותר. ביום רביעי תתארח הקבוצה אצל הפועל עפולה ובמוצאי השבת תארח את הפועל ר”ג/גבעתיים.

מצוי בנסיגה במשחקים האחרונים. קנדל אנתוני (צילום: גיל נוימן)