הנינג’ה מהגולן

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא ליאור שושנה מקיבוץ אורטל, שמטפס מגיל צעיר על מגוון רב של דברים. שמחים לארח אותו לראיון קצר.

*. מאת: סיני משה רובינשטיין – מחלקת הספורט מרכז קהילתי גולן

מאז שהתוכנית המאתגרת “נינג’ה ישראל” עלתה לשידור אין ספק שקיימת עלייה תלולה של חובבי ספורט, שמאתגרים את עצמם בתרגילי טיפוס כאלה ואחרים. ליאור שושנה, בן 13 מקיבוץ אורטל, לא היה צריך את שיגעון הנינג’ה כדי להיכנס לעולם הטיפוס. לדבריו, כבר בגיל 5 הוא טיפס על עצים וגגות של בתים. במקביל, עשה עם אביו, אמיר, סנפלינג במערת עלמה ומצוק דלתון. בגיל 10 התחיל ללמוד טיפוס בקמפוס בכרמיאל. שנה אחרי התחיל לטפס בסגנון הנינג’ה תחת הדרכתו של דן כהן – פיינליסט העונה השנייה בנינג’ה ישראל. הקורונה אמנם עצרה את פעילות האימונים, אך לא נראה לכם שליאור שושנה ישב בחיבוק ידיים?  אביו של ליאור בנה מתקן נינג’ה בקיבוץ מגוריהם, בכדי שבנו יוכל להמשיך להתאמן.

כשביקשנו מדן כהן חוות דעת על ליאור שושנה, המאמן לא חסך במילים: “ליאור הוא ילד נהדר , נינג’ה אמיתי, מופנם ושקט, לא מתרברב , לא מנסה להוכיח לאף אחד כלום חוץ מלעצמו. ליאור מאוד ממוקד במה שהוא עושה, תמיד קשוב אלי ולכל צוות האימון, מקשיב לכל ההסברים ומיישם את כל מה שמבקשים ממנו. ליאור מאוד חזק ומוכשר ברמה התנועתית. בשקט ובצניעות ועם הרבה עבודה קשה הוא מגיע להישגים מרשימים. יש לליאור חיוך ביישני שכובש את כולנו, הוא עושה דברים מדהימים לגילו. כשהגיע אלינו הוא הגיע מאוד חזק, אנחנו רק היינו צריכים למקד את הכל עם קצת טכניקה והשאר היסטוריה – כי הוא פשוט קפץ פנימה בצורה משמעותית . מדובר באחד מהילדים הבודדים בקבוצה שהצליחו לעלות את הקיר הגבוה במתקן הנינג’ה שלנו. למי שלא יודע, מדובר בקיר של לפחות בגובה ארבעה מטרים. אני מאחל לליאור המון בהצלחה במשך הדרך ומאמין בו מאוד”.

מרגיש בטוח בגבהים. ליאור שושנה בפעולה



מכאן לראיון קצר שערכנו עם ליאור שושנה – “ספורטאי השבוע” שלנו.

ליאור, יש כל כך הרבה ענפי ספורט, מה הביא אותך להתמקד בטיפוס?

“בחרתי בענף הטיפוס בזכות ההד שיצרה נינג’ה ישראל. אני אהבתי את הטיפוס גם לפני, אבל הנינג׳ה נתנה דחיפה גדולה לעניין”.

כמה פעילות הטיפוס תופסת אצלך מקום בתקופה הזו?

“בימים אלה אני לרוב במתקן הנינג’ה שאבא שלי בנה ליד הבית, פעם בשבוע אני בחוג טיפוס ברוג׳ום בקרית שמונה. אני שמח להתאמן אצל מאמן מעורר השראה ברמתו של דן, ממנו אני לומד המון”.

מהן המטרות שלך לעתיד?

“המטרות שלי בטיפוס הן להגיע לנבחרת ישראל בטיפוס . אם הטיפוס עדיין יהיה באולימפיאדה כשאני אהיה גדול, אז לשם אני הכי ארצה להגיע. “

מהו המסר שלך לספורטאים בני גילך?

“תעשו מה שאתם אוהבים ותגיעו הכי רחוק שאפשר”.

חולם להגיע לטבעות של האולימפיאדה. ליאור שושנה