כדורסל: יוצאים ויוצאות בחוץ

יממה עם כדורסל בשלוש חזיתות – ליגה לאומית וליגה ארצית לגברים וליגה לאומית לנשים. על כך בכתבה הבאה.

יממה של כדורסל בפתח. הערב יתארחו קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון, המשחקות בליגות הלאומיות, למשחקי ליגה שיפתחו את השבוע. מחר תתארח קבוצת הגברים של מ.ס “דניאל” צפת למשחק ליגה ראשון מבין שניים שצפוים לה בתוך שלושה ימים. רגע לפני שזה קורה, אנו כאן כדי להפנות זרקור לכל אחד מהמשחקים.

הערב לא ישחקו יחד. שחקני ושחקניות הגליל במשחק משותף (צילום: גיל נוימן)



חוזרים לשרון. חוזרים לנצח?

הפועל גליל עליון תתארח הערב בשעה 19:00 אצל א.ס רמת השרון. הפועל גליל עליון הפסידה השבוע 76:67 במשחק החוץ מול אליצור נתניה, הפסד שקטע רצף של שלושה ניצחונות והציב את שחקני הגליל במקום הרביעי בטבלה – במרחק 3 נקודות מהמוליכה, אליצור אשקלון. היריבה של הגליל הערב, א.ס רמת השרון – שמדורגת במקום התשיעי, מאזנה מאז החזרה מהפגרה עמד על 2-2, כשרק לפני שבוע וחצי הביסה הקבוצה שמודרכת ע”י כדורסלן העבר, גיא קנטור, את אליצור נתניה בהפרש של 29 נקודות, סיבה טובה לא להגיע שאננים הערב. רמת השרון מגיעה אחרי שני הפסדים רצופים עם רצון לעצור את הסחף, גליל מגיע עם רצון לשוב למסלול הניצחונות. שחקני הגליל קלעו עד כה בממוצע כ-90 נקודות למשחק, אם יגיעו לרף הזה קרוב לוודאי שהם ינצחו – שכן זהו ממוצע הספיגה של רמת השרון במשחקי ההפסד שלה. מנגד, סקור נמוך של הגליל עשוי להיות לטובתה של הקבוצה המארחת.

לקנדל אנתוני, הרכז הפותח של הגליל, צפוי מאצ’ אפ מעניין מול ג’קואן לואיס – שהעמיד עד כה ממוצע של 18.8 נקודות ו-7.7 אסיסטים למשחק. שחקן נוסף עם רזומה נכבד בליגה, המשחק בקו האחורי של רמת השרון הוא גיל אמיתי – שהעמיד עד כה ממוצע של 12.2 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק ובהחלט צפוי למאצ’ אפים מעניינים מול עומר טל ואנתוני פישר. בקו הקדמי שחקני המפתח של רמת השרון בקו הקדמי הם כריסטיאן קנינגאם – שבארבעת המשחקים ששיחק ברמת השרון, העמיד ממוצע של 17.8 נקודות ו-10.3 ריבאונדים למשחק, ועמית ביר כץ – שהעמיד עד כה ממוצע של 9.8 נקודות ו-5.5 ריבאונדים למשחק, אתגר גדול לגבי צ’אצ’שוילי, אלון ספיר וג’ונתן פיירל. 

המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הטלויזיה האינטרנטי של איגוד הכדורסל. למעבר לעמוד השידור, הקליקו כאן

צפויה להם הרבה עבודה הערב. אלון ספיר וג’ונתן פיירל (צילום: גיל נוימן)

כדורסל נשים: שוב פעם נצרת

שבוע וחצי לאחר שהביסה בביתה 34:90 את הפועל נצרת, תתארח הפועל גליל עליון למשחק השלמה מול אותה קבוצה, שיהיה משחק ליגה שמיני לקבוצה הגלילית – שנהנית ממאזן מושלם ולה יהיה זה משחק ליגה שני בתוך ארבעה ימים, אחרי שבאמצע השבוע הביסה 34:75 את אליצור נתניה מתחתית הטבלה. להפועל נצרת יהיה זה משחק שלישי העונה, לאחר שבשני המשחקים שקיימה היא נחלה הפסדים. קשה לראות סיטואציה שבה שחקניות הגליל לא יחזרו עם ניצחון בהפרש גבוה ממשחק החוץ בנצרת.

יוצאות לנצרת. שחקניות הפועל גליל עליון, המאמן זיו ברתנא והמנהל עוז אוחנה



להפשיר מהכפור בכפר

מ.ס “דניאל” צפת תגיע מעיר המקובלים המושלגת והקפואה למשחק חוץ מול הפועל כפר קאסם, שייערך מחר בשעה 19:30, זאת לאחר שביום רביעי האחרון משחקה של צפת מול הפועל מעלות נדחה, בשל חסימות צירי התנועה בדרך לצפת. המצב במחוז הצפוני של הליגה הארצית סבוך, הטבלה אינה אחידה מבחינת כמות משחקים. הקבוצה הצפתית עומדת על מאזן של חמישה ניצחונות ושני הפסדים, בעוד שכפר קאסם עומדת על מאזן של ארבעה ניצחונות ושני הפסדים – אחד מהם במשחק מול צפת בסיבוב הראשון. צפת עומדת על ממוצע קליעה של 81.7 נקודות למשחק וממוצע ספיגה של כ-76.5 נקודות למשחק. כפר קאסם עומדת על ממוצע קליעה של 86.3 נקודות וממוצע ספיגה של 82.6 נקודות למשחק.  לכפר קאסם סגל עמוק עם שחקנים בעלי רזומה נכבד גם בליגה הלאומית כמו הגארדים אבי אליהו ודורי אסף והסנטר יבגני ליוטרין – בוגר מחלקת הנוער של הפועל גליל עליון. בהתחשב בעובדה שהעונה אין פלייאוף בליגה הארצית מדובר במשחק מפתח לשתי הקבוצות, כל תוצאה אפשרית במשחק כזה. הגנה חזקה היא מפתח לניצחון במשחק כזה.

קשיחות בהגנה ויעילות בהתקפה – חובה. שחקני מ.ס “דניאל” צפת