כדורגל: קרית שמונה חוזרת מהקורונה

עירוני קרית שמונה תארח הערב את מכבי נתניה למשחק ליגה, שבוע וחצי לאחר שפעילותה הופסקה.

קבוצת הכדורגל של עירוני קרית שמונה, שחזרה לפני מספר ימים לאימונים תתייצב הערב למשחק ליגה ראשון, מאז יצאה הקבוצה ל”פגרת קורונה” מאולצת, בשל אבחונם של 12 שחקנים ושל מאמן השוערים איתן חמיאל כנשאים של הנגיף, מרביתם פיתחו תסמינים של המחלה ולא חשו בטוב מספר ימים, אך לפחות לעת עתה לא ידוע על מקרים קיצונים של השלכות המחלה. הערב, בשעה 19:00, תארח הקבוצה את מכבי נתניה (שידור ישיר בערוץ 58), עם תקוות לעשות את מה שהצליחה לעשות בית”ר ירושלים ביום חמישי האחרון – לנצח את מכבי נתניה, במשחק החזרה לאחר תחלואת קורונה שתקפה כ-20 שחקנים. הערב זהו משחק מפתח לשתי הקבוצות על מקום בפלייאוף העליון. מכבי נתניה מדורגת במקום השישי שמוביל לשם, כשהיא מקדימה בשתי נקודות ושלושה משחקים עודפים את קרית שמונה.

יקוו לחגוג למרות הסיטואציה המורכבת. שחקני עירוני קרית שמונה (צילום: פושקו)



לפני המשחק הערב תתקיים דקת מחיאות כפיים בהשתתפות השחקנים, אנשי הצוות וההנהלה של שתי הקבוצות וכן מעט הצופים שיהיו נוכחים במשחק, שתוקדש להוקרה של אלברטו ישראל ז”ל – איש המשק המסור של הקבוצה ומאוהדיה המושבעים של הקבוצה ובעבר של הפועל קרית שמונה, שהלך לעולמו ביום שישי בערב, לאחר מאבק במחלה קשה, כשהוא בן 68 ומותיר אחריו משפחה ענפה, הכוללת את הרעיה סוזן, ילדים ונכדים.

איש יקר, שהלך מהעולם בטרם עת. אלברטו ישראל ז”ל (צילום: ינאי שחם יבדל”א)



עירוני קרית שמונה חוזרת למעגל משחקים קשוח, בלי שום התחשבות על מה שעבר עליה. בתקופה הקרובה צפויים לה משחקים בהפרשים של 3-4 ימים והיא צריכה להיות במיטבה, כדי להשיג את המטרות שלה – הגעה לפלייאוף העליון של הליגה והעפלה לשלב הבא של גביע המדינה. בשל המצב הרגיש בו שרויה הקבוצה, קשה לדעת באיזה הרכב תעלה הקבוצה ומי יהיו שחקני הסגל, אך ככל הנראה מי שיפתחו היום כצמד הבלמים הם הקפטן עידן נחמיאס וזיו מורגן – שניהם החלימו ממחלת הקורונה. שחקנים שלא חלו, כמו המגינים אמיר בן שמעון ודור אלו, הקשר רועי קהת ושחקני התקפה דוגמת לוסיו מרינאו, עבדאללה חליחל ומוחמד שאקר, יהיו שחקני המפתח של הקבוצה הערב ויצטרכו לתת אקסטרות, כדי לסייע לחבריהם המחלימים. חדות בהתקפה היא מרכיב חשוב מאוד, שכן קרית שמונה מיעטה לכבוש העונה.

מכבי נתניה תעלה הערב בהרכב עם שני שחקנים שעשו קילומטרז’ ארוך בעירוני קרית שמונה, הן במחלקת הנוער והן בקבוצת הבוגרים – השוער דני עמוס והבלם שיר צדק, שהצטרף לשורות הקבוצה מהשרון בשבוע שעבר. שניהם היו שותפים לרגעים גדולים של זכיות בתארים עם עירוני קרית שמונה, אך הערב הם ישימו את הסנטימנטים בצד. בנתניה צפויים הרבה שינוים בהרכב ביחס להרכב שעלה במשחק מול בית”ר ירושלים. נתניה קבוצה עם אוריינטציה התקפית, למרות שנפרדה ממלך השערים שלה, יונס מלדה, שנמכר לגנט הבלגית. שחקן המפתח שלה בחלק הקדמי הוא הקשר גבי קניקובסקי – שבולט הן בהבקעות והן בבישולי שערים. הצרת צעדיו הכרחית, כדי לפגום במשחקה של נתניה בחלק הקדמי – שייצר בממוצע כשער וחצי למשחק. 

משחק נוסף מול ה”אקסית”. דני עמוס (צילום: פושקו)