כדורסל: הגברים בבית, הנשים בכאוכב

קבוצות הגברים והנשים של הפועל גליל עליון יתייצבו הערב למשחקי ליגה. כל מה שצריך לדעת לקראתם, בכתבה הבאה.

יותר מחודשיים חלפו מאז הפעם האחרונה שבה קבוצות הגברים והנשים של הפועל גליל עליון שיחקו באותו ערב, דבר שקרה לפני כן רק לפני תשעה חודשים. הערב קבוצות הדגל של הגליל, המשחקות בליגות הלאומיות, יתייצבו למשחקי ליגה מאתגרים, שייצאו לדרך בשעה 20:30.

כולנו ביחד. קבוצות הגברים והנשים במשחק אימון משותף (צילום: גיל נוימן)



קבוצת הנשים – שעומדת על מאזן מושלם בחמישה משחקים, תתארח למשחק מסקרן אצל הפועל כאוכב – שמודרכת ע”י שי זרצקי, מאמן הקבוצה הגלילית בעונה שעברה. כאוכב שיחקה עד כה שני משחקים בלבד, בשל הגבלות הקורונה, בשני המשחקים היא זכתה בניצחון, האחרון שבהם ביום שלישי האחרון – 41:61 במשחק החוץ מול אקדמיית וינגייט, משחק שבו נפצעו ליאן עודה ופיירוז חאג’ אחמד, שתי שחקניות מפתח של כאוכב, שלא ברור אם ישחקו הערב. בשורות הגליל תחזור לסגל שיר רביב, שנעדרה מהמשחק האחרון מול הפועל נצרת, בגין פציעה. שחקניות הגליל, שהביסו את יריבותיהן בהפרשים של עשרות נקודות עד כה, צפויות הפעם לאתגר חזק יותר מצד היריבה, אך גם הערב הציפייה מהקבוצה היא לשמור על מאזן העומד על ניצחונות בלבד. בהנהלת הקבוצה הגלילית מבטיחים לעשות מאמץ ולהעביר את המשחק בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של הקבוצה.

רוצות לשמור על מאזן מושלם. קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון



קבוצת הגברים, שבתחילת השבוע זכתה בניצחון חוץ 73:79 על אליצור יבנה ובאמצע השבוע ניצחה 80:96 את מכבי קרית מוצקין בביתה, תארח הערב את אליצור יבנה למשחק השלמה מהמחזור הרביעי. יבנה הפסידה באמצע השבוע 90:75 למכבי רעננה והיא עומדת על מאזן של שני ניצחונות ושמונה הפסדים, בעוד שהמאזן של הגליל עומד על 7 ניצחונות ושלושה הפסדים.

במשחק האחרון שחקני הגליל, ללא הקפטן אלון ספיר שנעדר בגין פציעה, צעדו ביתרון ברוב דקות המשחק, אך שחקני היריבה מצידם לא ויתרו על המשחק ולא היוו יריב קל ונוח. שחקני יבנה היו יותר דומיננטיים באזור הצבע – קטפו 45 ריבאונדים לעומת 43 שקטפו שחקני הגליל, קלעו 46 נקודות לעומת 28 שקלעו שחקני הגליל. גבוהי הגליל, גבי צ’אצ’שוילי וג’ונתן פיירל יצטרכו להיות יותר דומיננטיים במאבקים מול פרנק האסל – שקטף 13 ריבאונדים וקלע 16 נקודות. מבחינה הגנתית שחקני הגליל שיחקו בצורה חכמה בדקות רבות, העובדה שיבנה קלעה רק 9 נקודות כתוצאה מ-16 איבודי כדור של הגליל  והגיעה רק 3 פעמים לקו העונשין היא עדות לכך.

הפורוורד אלון ספיר, שחזר כבר ביום רביעי האחרון לרשות הקבוצה הגלילית, ישחק גם הערב ויקווה להמשיך את היכולת הטובה מהמשחק מול מוצקין. מנגד, אלירן חדד, הפורוורד היבנאי, יקווה להמשיך את היכולת הטובה מהמפגש הקודם מול הגליל – אותו הוא סיים עם מדד 10 – לאחר שבכ-21 דקות קלע 12 נקודות וקטף 5 ריבואנדים. לשחקני הקו האחורי של הגליל – קנדל אנתוני, עומר טל, אנתוני פישר וחבריהם צפוי מאצ’ אפ מעניין מול מובילי הכדור של הקבוצה האורחת – טרבון יוז, אלעד הופמן וניב ברקוביץ’.

רוצים לצפות במשחק? גם אנחנו. הקליקו כאן דקות לפני תחילת המשחק ותוכלו לעבור לשידור אינטרנטי בערוץ הוידאו של איגוד הכדורסל

עשה שיא קריירה במשחק הקודם. חן גיא בחדירה לסל יבנה (צילום: גיל נוימן)