כדורסל גברים: חגיגות המאה בכפר בלום

הפועל גליל עליון זכתה בניצחון 82:106 על אליצור יבנה. ניצחון שלילשי ברציפות בתוך שישה ימים.

הפועל גליל עליון מסמנת וי גדול על מטרה חשובה – שבוע חזרה לליגה הלאומית עם מאזן מושלם. שבוע שהחל עם ניצחון חוץ 73:79 על אליצור יבנה, המשיך עם ניצחון 80:96 ביתי על מכבי קרית מוצקין והסתיים היום עם ניצחון נוסף – 82:106 במשחק השלמה ביתי מול אליצור יבנה.  לא קל לנצח את אותה קבוצה פעמיים בשבוע, גם אם היא התייצבה למשחק עם מאזן של שני ניצחונות ושמונה הפסדים – זאת כשהיא מחזיקה בסגלה שחקנים מוכחים בקנה המידה של הליגה. הערב שחקני הגליל עשו את זה בצורה מרשימה והשיגו ניצחון שמיני ב-11 משחקי ליגה. כל זאת שלושה ימים לפני משחק החוץ מול אליצור נתניה.

נהנו מכדורסל. שחקני הגליל במשחק הערב (צילום: גיל נוימן)



אחרי רבע ראשון די צמוד, שהסתיים ביתרון 20:26 לזכות הגליל – בזכות 4 נקודות שקלע ג’ונתן פיירל ו-2 נקודות שקלע אנתוני פישר, הגיע לו הרבה השני – הרבע שבו שחקני הגליל “הרגו” את המשחק. שחקני יבנה אמנם פתחו בריצת 1:8 ועלו ליתרון 27:28 כעבור שתי דקות של משחק, אך בשש וחצי הדקות האחרונות של הרבע שחקני הגליל פשוט להטו מבחינה התקפית והצליחו להקשיח את ההגנה. 29 נקודות קליעה לעומת ספיגה של 10 נקודות, הזניקו את שחקני הגליל ליתרון 40:60 בתום המחצית הראשונה, זאת לאחר שדקה לפני תום המחצית היתרון הגלילי עמד על 34:59.

במחצית השניה שחקני הגליל המשיכו לשמור על יתרון מבטיח שנע בין 18 ל-26 נקודות, שתי דקות ו-54 שניות לסיום המשחק שלשה של עומר וורוטיצקי העניקה לגליל את חציית רף מאה הנקודות, בדרך לניצחון 82:106, פעם שלישית העונה ששחקני הגליל קולעים בסך תלת ספרתי של נקודות.

כמו במשחק הקודם מול יבנה, גם הפעם הקבוצה האורחת קלעה כמות נכבדת של נקודות בתוך אזור הצבע מסך הנקודות שקלעה – 40 נקודות, לעומת 32 שקלעו שחקני הגליל באזור הצבע. גם בפרמטרים של ריבאונדים וגם בפרמטרים של איבודים שוויון בין הקבוצות – כל אחת מהן קטפה 35 כדורים חוזרים ואיבדה 14 נקודות. שחקני הגליל חטפו 10 כדורים – לעומת 9 שחטפו שחקני יבנה. שחקני הגליל להטו הערב מחוץ לקשת עם 15 קליעות מוצלחות מתוך 24 ניסיונות.

ביום שלישי האחרון שלושה שחקנים סיימו את המשחק מול קרית מוצקין בראש רשימת הקלעים עם 17 נקודות כ”א – אלון ספיר, גבי צ’אצשוילי ועומר טל. גם הערב 17 היה המספר החם של הקלעים הבולטים של הגליל – אך הפעם מי שקלעו את סך הנקודות הזה הם ג’ונתן פיירל וקנדל אנתוני (7 אסיסטים) – שביום רביעי האחרון קלע 16 נקודות. אנתוני פישר אחרי תקופה ארוכה של בצורת “שחרר את הנצרה” וקלע הערב 15 נקודות, אלון ספיר קלע 11 נקודות – אך לא להט מבחינת אחוזי קליעה מהשדה, חן גיא בלט עם 9 נקודות, גבי צ’אצ’שוילי ועומר וורוטיצקי קלעו 8 נקודות כ”א, די.ג’יי שארפ קלע 6 נקודות, יהלי פלג קלע 3 נקודות וחילק 5 אסיסטים ב-19 וחצי דקות משחק, אוהד דקל קלע 2 נקודות ראשונות בכפר בלום. שותפו ולא קלעו: לידור בן דוד, רון כהן. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן

סל ליגה ראשון בכפר בלום. אוהד דקל (צילום: מדיה הפועל גליל עליון)