השרים תומכים בהקלות בענף התיירות הכפרית

שרי החקלאות והתיירות, אלון שוסטר ואורית פרקש הכהן, הגיעו לגליל העליון בכדי לחזק את התיירות החקלאית, והצהירו על תמיכתם בהרחבת ההקלות על ענף האירוח הכפרי

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, ושרת התיירות, אורית פרקש הכהן ערכו היום (ג’) סיור מקצועי בנושא תיירות חקלאית בצפון הארץ. במהלך הסיור נפגשו השרים עם חקלאים ותיירנים העוסקים בתחום התיירות החקלאית.

השרים קיימו מפגש ראשי רשויות משותף, בהשתתפות גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, בני בן מובחר, ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, אילן אור, ראש מועצה מקומית יסוד המעלה, ומוטי חטיאל, ראש מועצה מקומית ראש פינה.

במסגרת הדיונים על מצב התיירות הכפרית בתקופת משבר הקורונה, אמרו השרים כי הם תומכים ברעיון של הרחבת ההקלות לצימרים גם לכיוון של מלוניות כפריות שבהן כל משפחה יכולה לנפוש בנפרד. בהמשך הסיור ביקרה שרת התיירות גם בפרויקט “גשר להבות”, חניון יום ולילה שקיבל לאחרונה מימון ממשרד התיירות בסך שלושה מיליון שקלים לטובת הקמתו, כחלק מהתפיסה לקידום תיירות ברת השגה ונגישה כלכלית לציבור.

גיורא זלץ ושרת התיירות, אורית פרקש הכהן, בחניון גשר להבות

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, אמר בעת הביקור בגשר להבות: “ברצוני לומר תודה גדולה לשרת התיירות, אורית פרקש-הכהן, משום שבזכות תמיכתה נוכל להשלים את הפרויקט החשוב הזה ולאפשר לאנשים שרוצים לבוא לכאן ללון מספר לילות וליהנות מהיופי, מהמים, מהקולינריה ומהאטרקציות מסביב”.

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן: ״רק לאחרונה דאגתי לפתוח את התיירות הכפרית שמאפשרת להחזיר לציבור קצת חמצן בתקופת הקורונה. סיירתי היום בצפון הארץ ופגשתי ראשי מועצות ותושבים מהגליל ומהגולן לדון על המשך פיתוח הצפון כיעד תיירותי, מוביל כחלק מתוכנית תשתיות האב עליה אנו עובדים בימים אלו.

“ביקרתי גם בפרויקט שאישרנו לאחרונה לפיתוח חניון לילה בגשר להבות כחלק מהתפיסה שלי לקידום תיירות בת השגה בארץ. אמשיך לפעול לפיתוח תשתיות תיירות תוך התחשבות בסביבה ובנגישות הכלכלית לציבור״.

שר החקלאות, אלון שוסטר (מימין) במהלך הביקור

שר החקלאות, אלון שוסטר, אמר במהלך הסיור: “הציבור הישראלי יודע ומבין כי הטבע והנוף הישראלי הוא מקום מצוין לנופש, ולא רק משום שמגפת הקורונה מגבילה עבורנו את מגוון היעדים. מלבד זאת, תיירות חקלאית וכפרית היא אפיק תעסוקה וכלכלה חשוב למרחב הכפרי, ובחסותה מתקיים מצב אופטימלי שבו כולם מרוויחים – הציבור מעמיק את חיבורו עם הטבע, החקלאים מגדילים את הכנסתם, ולבעלי הצימרים והמלונאים היא מספקת אטרקציות שיכולות למשוך תיירים”.

צילומים: מועצה אזורית הגליל העליון