כדורסל גברים: הקרב על מלכות הסלים

הפועל גליל עליון זכתה בניצחון ביתי 80:96 על מכבי קרית מוצקין. שלושה שחקנים מובילים את רשימת הקלעים, כל אחד מהם קלע 17 נקודות.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

הפועל גליל עליון מסמנת עוד וי על המטרות שלו לשבוע החזרה למעגל המשחקים בליגה הלאומית. אחרי שניצחה בתחילת השבוע את משחק החוץ מול אליצור יבנה – שאותה היא תארח למשחק השלמה במוצאי השבת, זכתה הערב הקבוצה של ברק פלג ונעם כהן בניצחון ביתי 80:96 על קבוצת התחתית של מכבי קרית מוצקין – שעד למשחק אמש ניצחה משחק אחד בלבד בעשרה משחקי ליגה, לעומת שחקני הגליל, שעמדו על מאזן של חמישה ניצחונות ושלושה הפסדים. שחקני הגליל פגשו מן העבר השני את הגארד רשאד מדאן – הזכור לכולנו מהעונה המוצלחת והכמעט מושלמת לפני שתי עונות במדי הגליל. הפורוורד והקפטן הגלילי, אלון ספיר – שהחמיץ את המשחק ביבנה, בשל פציעה בגבו, חזר היום לפעילות מבצעית ובהחלט חזר חד לעניינים.

חזר רעב לפרקט. אלון ספיר



שחקני הגליל פתחו את המשחק עם רבע ראשון במגמה התקפית, אחוזי הקליעה היו מצוינים והקצב היה גבוה, כבר לאחר שמונה דקות של משחק הקבוצה הגלילית התקרבה לרף 20 נקודות היתרון, אך הסתפקה בסיום הרבע ביתרון 20:34. ברבע השני התאזנו יחסי הכוחות, אך שחקני הגליל הצליחו לשמור כמעט לאורך כל שניות המשחק על יתרון דו ספרתי, שעמד בתום המחצית הראשונה על 41:56. ברבע השלישי וברבע הרביעי נשמרה אותה מגמה, היתרון הגלילי לא הוטל בספק וכמעט שלא ירד מהרף הדו ספרתי. הרבע השלישי הסתיים ביתרון 59:77 ובסיום חגגו שחקני הגליל ניצחון 80:96.

מה אומרים המספרים? שחקני הגליל איבדו הערב 11 נקודות – 8 פחות משחקני יריבתם (ששילמו על כך בספיגה של 31 נקודות), קטפו 34 כדורים חוזרים – 6 פחות משחקני מוצקין. שחקני הגליל קלעו באחוזים נכבדים מחוץ לקשת (10/25) – אך קלעו באחוזים רעים מקו העונשין (12/20).

מזה זמן רב, אין הערב שחקן אחד שהוביל את רשימת הקלעים. גם לא שניים. שלושה שחקנים קלעו 17 נקודות כ”א והם מובילים את רשימת הקלעים: אלון ספיר לא איים מחוץ לקשת – אך קלע באחוזים גבוהים מהשדה ומקו העונשין, גבי צ’אצ’שוילי – שקטף 6 ריבאונדים, עומר טל – שחילק 5 אסיסטים. רק נקודה אחת הייתה חסרה לקנדל אנתוני, כדי להצטרף ל”מועדון ה-17″ – אנתוני ידע ערבי קליעה טובים יותר בארץ, אך גם 16 נקודות זהו סך נכבד של נקודות. ג’ונתן פיירל קלע 10 נקודות. עוברים למועדון ה”חד ספרתיים”: יהל פלג – הבן של ברק, קלע 8 נקודות, די.ג’יי שארפ – 5 נקודות, עומר וורוטיצקי – 4 נקודות, חן גיא – 2 נקודות. שותפו ולא קלעו: אנתוני פישר המאכזב (למעלה מ-20 דקות),  אוהד דקל ולידור בן דוד. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן .

בשבת מצפה להם שוב אליצור יבנה. שחקני הפועל גליל עליון