בהר וגיא זוכרים את הנספים באסון המסוקים

יום עיון וכנס לזכר אסון המסוקים התקיים השבוע במתכונת וירטאולית. בכנס צוינה תרומתו של בית הספר הר וגיא להנצחת הנופלים ולקשר עם משפחות הנופלים

צילום: ירון הראל

השבוע לפני 24 שנים, בליל ה-4 בפברואר 1997, התרחש מעל שאר-ישוב האסון שגבה את חייהם של 73 לוחמי צה”ל והשאיר 73 משפחות עם פצע שלא יתרפא לעולם – אסון המסוקים. השבוע הייתה זו השנה ה- 21 שבית החינוך “הר וגיא” קיים מפגש בדמות יום עיון, להנצחת הנופלים היקרים והאהובים, זכרם לברכה, בדרך ייחודית, שונה ואחרת, דרך שהיא פרי של שיתוף פעולה בין המשפחות השכולות לבין בית הספר.

“מפעל הנצחה משמעותי וערכי זה, שבמסגרתו בית “הר וגיא” מאמץ אל חיקו את המשפחות השכולות, הוא אירוע המאפשר שיח ערכי בין רובדי החברה השונים. שיח זה משלב בתוכו עיסוק בסוגיות המעסיקות את תלמידינו ערב גיוסם לצבא”, אמרה רווית רוזנטל, מנהלת בי”ס ‘הר וגיא’.

צילום: ירון הראל

בשל מגבלות הקורונה, יום העיון, כמו גם טקס הזיכרון המסורתי, התקיימו במתכונת וירטואלית. יום העיון היווה במה לסוגיות שבין צה”ל והחברה הישראלית, כאשר הפעם הדגש הושם על הצבא והחברה בזמן קורונה.

יום העיון כלל מגוון קבוצות דיון, כולל שיח סיכום בהשתתפות הרמטכ”ל לשעבר, רא”ל במיל. גדי אייזנקוט. בטקס האזכרה הממלכתי לקחו חלק נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שר הביטחון, בני גנץ והרמטכ”ל, רא”ל אביב כוכבי.

אנדרטת אסון המסוקים, צילום: אילנה שקולניק

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, אמר בטקס: “אנו חבים את ביטחוננו וחיינו לכל אותם בנים שנפלו בהגנה על גבולות המדינה. המשותף לכל הנופלים הם הגבורה, הנחישות, המסירות, הוויתור הבלתי מתפשר על ה”אני” לטובת הכלל, גם כאשר משמעותו הקרבת החיים.

“סיפורי הנופלים ומורשתם תובעים מאיתנו לחנך לאורם לאהבת הארץ ולאהבת האדם. אני מצפה מכולנו, כאן, במקום בו נפלו מיטב בנינו, לעשות כל שניתן על מנת שהדורות הבאים יזכו לחיים אחרים, בהם יוכלו לצעוד במסלול שבו הם בוחרים ואוהבים ולא רק חייבים. יהי זכר הנופלים ברוך”.