החיים על-פי איתוש

הסרט, “החיים על פי איתוש”, שהופק במגמת תקשורת בבית הספר אורט דנציגר בקריית שמונה, זכה במקום הראשון, בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי, בפסטיבל “מיטב היצירה הצעירה הארצית”.

בפסטיבל הסרטים הארצי, המוקדש ליצירה של בני נוער מטעם משרד החינוך, המינהל למדע וטכנולוגיה, הפיקוח על מגמות טכנולוגיות ותקשורת, משתתפים מדי שנה תלמידים מכל הארץ ומציגים סרטים שהופקו במגמות התקשורת והקולנוע בבתי הספר.

השנה, זכה בית הספר אורט דנציגר בקריית שמונה בפרס מופת על הסרט התיעודי “החיים על-פי איתוש”, העוסק בהתמודדות של נער עם קושי מנטלי- נפשי. הסרט, המהווה חשיפה של ההתמודדות של איתי זכה בפרס כסרט מצטיין מבין מאות סרטים שנשלחו לתחרות.

את הסרט צילמה מגמת התקשורת בבית הספר. בנימוקיהם לפרס כתבו השופטים: “האינטימיות והחשיפה של נער עם מורכבות רגשית מוגש בכנות יוצאת דופן. הסרט מציג את האתגרים העומדים בפני הגיבור ודרכי התמודדותו”.

מנהלת המחוז ד”ר אורנה שמחון, מצאה לנכון להתייחס לחשיבותו של הסרט על רקע הקשיים שיצרה מגפת הקורונה לבני הנוער: “בשנה מורכבת רגשית לבני הנוער כולם, זכיה זו מרגשת ונוגעת במיוחד, ביכולתם של הנערים לראות את האחר ולשקף את הקשיים עמם הוא מתמודד. יישר כח לתלמידים על יצירתיות, רגישות ועומק הרבה מעבר למצופה מבני גילם”.

מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד”ר אורנה שמחון

במכתב ששלח מושיקו הקמן, מנחה מטעם משרד החינוך להפקות במחוזות חיפה והצפון, למנהל בית הספר אורט דנציגר, עופר זפרני, הוא כתב: “ברצוני להביע הערכה גדולה בשם הפיקוח והמפמ”ר שלנו מר יוסי בר דוד. לתלמידי המגמה ולרכז המגמה רן ינון.

“בקיץ האחרון ביקרתי את רן בבית הספר וראיתי כי ביה”ס בנה מגמה חדשה וראויה לתלמידים והדבר מוערך מאוד בעיני הפיקוח.  בשם המפקח על מגמות התקשורת והקולנוע מטעם משרד החינוך מר יוסי בר דוד יישר כוח, הלוואי ותהייה המשכיות לעשייה המבורכת הזו בתיכון דנציגר”.