חורף חם לקשישים!

הקרן לידידות בשיתוף עמידר ועמיגור החלה במבצע לחלוקת מענקי וערכות חימום לכ-250 קשישים עריריים המתגוררים בדיור הציבורי בקריית שמונה.

החורף הגיע ואוכלוסיות שלמות במדינה מתקשות לעמוד בנטל הכלכלי הכרוך בחימום הבית. האוכלוסייה הרגישה ביותר היא קשישים אשר הכנסתם הדלה אינה מספיקה לכיסוי צרכיהם הבסיסיים, והם נאלצים במקרים רבים לבחור בין חימום ביתם לרכישת מזון, תרופות ומוצרי בסיס אחרים.

במסגרת הפעילות הקהילתית שמקדמות הקרן לידידות וחברת עמידר, שהינה זרוע הביצוע של משרד הבינוי והשיכון, בקרב אוכלוסיית הדיור הציבורי, התבצעה אתמול החלוקה באמצעות ראש העיר אביחי שטרן, סגן ראש העיר יהודה חיים, עובדי קרן הידידות, אגף קשרי הקהילה, מנהל עמידר קריית שמונה וצוותו, מתנדבים ומנכ”ל הרשות לפיתוח הגליח שלומי אטיאס שהגיע למקום כאורחו של ראש העיר .

במסגרת המבצע מוענקים  לקשישים “ערכות חורף” הכוללות שמיכה מחממת וצעיף, לצד שוברי קנייה. המבצע נערך תוך שמירה קפדנית על ההנחיות , כאשר נציגי עמידר והקרן לידידות מגיעים לבתיהם של בקשישים ובנוסף לחלוקה, מפיגים את בדידותם ומבררים לשלומם. החלוקה מתבצעת גם לדיירי עמיגור.

ראש העיר אביחי שטרן: “הדאגה לקשישים זה הדבר הכי חשוב מבחינתי. מדובר באנשים שהקימו את המדינה ובנו את קריית שמונה. מודה לקרן הידידות ולכל מי שתמך ותרם כדי להוציא מבצע זה לפועל”.

נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין: “בחודשי החורף ולאחר חודשים רבים של הסתגרות בבתים בשל משבר הקורונה, מצוקת הקשישים מחריפה ואף הופכת מסוכנת ממש כאשר רבים מהם נאלצים לעמוד בפני בחירה בלתי אנושית בין חימום הבית, קניית מזון או תרופות. 

“בשיתוף עם מחלקות הרווחה ברשויות, חברות משכנות  ובזכות תורמים נדיבי לב ומתנדבים אנחנו מבקשים להגיע לקשישים הנזקקים ביותר ולהבטיח כי הם עוברים את החורף בשלום”.

יו”ר חברת עמידר, יאיר זילברשטיין: “מדובר בשיתוף פעולה מבורך עם הקרן לידידות. אני מודה לעובדי הקרן, לעובדי עמידר ולמתנדבים על האפשרות לשמח את הדיירים בתקופה מורכבת זו”