חזר להשלים את המשימה

הכדורסלן אלון ספיר – “ספורטאי החודש” שלנו, חזר להפועל גליל עליון עם מטרה מוצהרת: לעזור לקבוצה להעפיל לליגת העל.

*. צילום: גיל נוימן

קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון מושבתת כבר למעלה מחודש ממשחקים בליגת הלאומית, בתחילה בשל תחלואת קורונה אצל שתיים מיריבותיה ובהמשך בגלל הסגר הממושך. בקבוצה הגלילית עובדים במרץ בימים האלה, במטרה לחזור לליגה טובים יותר – אולי כבר במוצאי השבת הקרובה.

הקבוצה של ברק פלג ונעם כהן עומדת על מאזן של חמישה ניצחונות ושלושה הפסדים. אחד מהשחקנים הבולטים שלה עד כה הוא הפורוורד והקפטן אלון ספיר, בן ה-26, שסיפק עד כה ממוצע מרשים שעומד על 11.5 נקודות, 8.1 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים. אלון ספיר היה חלק מהעונה הגדולה לפני שתי עונות, עונה שבה תחת הדרכתו של אבישי גורדון, כיום מאמן הגלבוע מליגת העל, הגיעה הקבוצה עד למרחק נגיעה מליגת העל – אך בסיומה של סדרת גמר סל צמודה, היא נחלה הפסד 3:1 למכבי חיפה, שהצליחה לשוב לליגת העל. אלון ספיר התחיל את העונה שעברה בקצה השני של המדינה, בשורות אליצור אשקלון מהליגה הלאומית ובהמשך, כשליגת העל התחדשה, עבר להפועל ירושלים מליגת העל. בין לבין, רגע לפני שהקורונה הביאה להפסקת הליגה הלאומית, ספיר היה במגעים מתקדמים לחזרה לגליל. כעת הוא כאן בצפון והוא לא חושש להצהיר, שהמטרה היא העפלה לליגת העל.

לפני שנעבור לראיון, ביקש אלון ספיר לברך את אבישי גורדון, מאמנו בגליל בקדנציה הקודמת, על המעבר לגלבוע: “אין שמח ממני לראות את אבישי בבמה המרכזית לא מפתיע אותי בכלל , חד משמעית זה הרמה שהוא שייך אליה גם מבחינה מקצועים וגם מבחינת אישיות. מאחל ללהנות מכל רגע והמון הצלחה”.

עלה צפונה, כדי לעלות ליגה. אלון ספיר במשחק מול עירוני ר”ג


אלון, שוב אתה בגליל. מה החזיר אותך לכאן?

“היו לי שתי הצעות מליגת העל וחיכיתי כל הקיץ עם ההחלטה. בסופו של דבר, הלב שלי אמר לי: ‘אלון, אתה צריך לעשות משהו גדול עם הגליל’. ברגע שראיתי שאנתוני פישר, גבי צ’אצ’שאולי ועומר טל חתמו, די.ג’יי חתם לעונה נוספת, ראיתי איזו קבוצה נבנית כאן הבנתי שעלי לחזור לכאן, להשלים את המשימה מלפני שנתיים”.

מדוע לא המשכת בגליל אחרי אותה עונה כמעט מושלמת?

“שאלה טובה. קודם כל, לקחתי קשה את ההפסד בגמר סל והיה לי קשה לעכל את זה עם כל הסיטואציה. הרגשתי שהגענו להיי מאוד רציני. סיבה נוספת היא בעקבות זה, שהיה קשה לי לחיות במרחק מהמרכז בלי החברה שלי. מה שכן, מהר מאוד באמצע העונה שעברה גם הגליל וגם אני הבנו שהיינו צריכים להמשיך יחד. משבר הקורונה יצר סיטואציה מדהימה, שהחברה שלי יכולה לעבוד מהבית ועכשיו אנחנו חיים את החלום. אנחנו גרים בקיבוץ עמיר, אנחנו מרגישים הרבה יותר בבית ונוח”.

עברת כמה תחנות בליגת העל, בקיץ נכללת בסגל של הפועל ירושלים. מאוכזבת שלא הצלחת למנף את זה לחזרה לליגה הבכירה?

“ראשית, בירושלים היה מדהים עבורי, כי אני מת על עודד קטש – היינו יחד עונה וחצי באילת, עבורי הוא המאמן הישראלי הכי טוב ומודל לחיקוי בתור בן אדם, למדתי ממנו המון וכל דקה לצידו זה מבורך. כפי שציינתי, היו לי שתי הצעות מליגת העל, הלב אמר לחזור לגליל ואני שמח על ההחלטה שקיבלתי. הפועל גליל עליון זה מועדון שהוא בטופ 5 של המועדונים בארץ, יש כאן הנהלה מדהימה ואנשים מדהימים, קהל תומך, תנאים מצוינים. חשוב מאוד שמועדונים כמו גליל עליון וגלבוע יהיו בליגת העל וייתנו מקום לישראלים להתפתח”.

חזר ללאומית מבחירה. אלון ספיר במאצ’ אפ מול רוברט רותברט



עונה ראשונה שאתה משחק תחת ברק פלג, שכשחקן שיחק בעמדה דומה לשלך. עד כמה, אם בכלל, החיבור הזה משדרג את היכולות שלך?

“ברק מדהים, עוד לא נתקלתי באדם כזה מיוחד. היו לי הרבה חיבורים טובים עם מאמנים, הוא נותן לי להיות מי שאני, להביע את עצמי, להביא את עצמי לידי ביטוי גם במגרש וגם מחוצה לו, הוא נותן לי שקט שמאוד עוזר לי. ברק נותן לי המון טיפים, בעיקר עוזר לי מבחינה מנטלית. משהו בנוכחות שלו מאוד מיוחד”.

ואיך האנרגיות בקבוצה?

“האמת שהאנרגיות בחדר ההלבשה הוא מהמדהימים שהייתי בהם. זה מאוד מזכיר לי את הרוח שהייתה כאן לפני שנתיים. יש לי כמה אנשים שאני מאוד מחובר אליהם, יש את החבר’ה הצעירים, שמרימים את האנרגיה מכל הבחינות. כיף לראות את הרעב שלהם להצליח. יש אווירה של תחרותיות וזה חשוב מאוד”.

הגעתם קרוב לשליש מהדרך בליגה. איך אתה מסכם את הדרך שלכם עד כה?

“אני מאוד מרוצה מהקבוצה. בהכנה נראינו רע וכולם הרגישו שזה לא מה שיהיה בליגה. לקחתי את זה קשה, בשני משחקים הורחקתי. יש פה שחקנים שבעיני הם מהטובים בארץ, לא רק בליגה. בגדול, אני מרוצה מהכניסה שלי לעונה הזו ומרוצה שכולם נותנים את החלק שלהם. אני מרגיש שאנחנו יכולים לעשות משהו באמת מיוחד. יש פה את הכימיה והחיבור הזה שקורה פעם בכמה עונות. אני מקווה שנגיע בריאים להמשך העונה ולסיום. הכל בראש ואני מאמין שנעשה את זה”.

איך עוברת עליכם התקופה הזו?

“לצערי, קטעו אותנו במהלך תקופה טובה, אבל התקופה הזו עוזרת לנו לשים דגשים על כל מיני דברים קטנים, שיעשו אותנו טובים יותר בהמשך .הצוות המקצועי המצוין שלנו עם ברק פלג, נעם כהן – עוזר המאמן ואור שוורץ – מאמן הכושר עושים עבודה ממש טובה. חשוב לציין גם את העבודה המסורה של מישל מויאל – שמטפל בנו ברמות מקצועיות, כל אלה יעזרו לנו להיות יותר טובים בהמשך, גם אם בשלבי החזרה לליגה נהיה קצת חלודים”.

מה השאיפות שלך לעתיד?

“אני שואף לחזור לליגת העל. יש שני מועדונים שאני קשור אליהם ואשמח להיות חלק מהם – הפועל חולון שבה גדלתי והספקתי לשחק גם בקבוצה הבוגרת, הפועל גליל עליון – שעבורי היא בית חם ואני שואף לעלות עם הקבוצה ליגה ולהמשיך איתה”.

מלא הערכה לצוות המקצועי. אלון ספיר באינטרקציה עם ברק פלג. ברקע נעם כהן