אריות יהודה בפעולה

“קבוצת החודש” שלנו היא קבוצת הכדורגל ילדים א’ של הפועל עירוני צפת, שפתחה את העונה עם הצלחה גדולה. המאמן יהודה חטואל משתף אותנו בתהליכים שעברה הקבוצה בשתי עונות הפעילות שלה.

הכדורגל הצפתי חזר בעונה שעברה לפעילות, עם הקמתה מחדש של הפועל עירוני צפת – שבתחילה הייתה עם קבוצת בוגרים בליגה ג’, שתי קבוצות במחלקת הנוער ועוד קבוצות בבית הספר לכדורגל. העונה קבוצת הבוגרים כבר בליגה ב’, מחלקת הנוער מונה כבר 4 קבוצות תחרותיות – שהספיקו לארח משחקים ולהתאמן באצטדיון החדיש, שעליו מדברים בהרבה מקומות בצפון. קבוצת הדגל של מחלקת הנוער של הפועל עירוני צפת היא קבוצת ילדים א’, שהחלה פעילות בעונה שעברה בשנתון ילדים ב’ יחד עם המאמן יהודה חטואל.

אחרי עונה קצרה ומוצלחת במחוז צפון 2 – שנחשב בעונה שעברה למחוז בדרגת איכות לא גבוהה, עברה העונה הקבוצה למחוז צפון 1 של שנתון ילדים א’, שנחשב לאיכותי יותר. את העונה החלה הקבוצה עם חמישה ניצחונות בחמישה משחקי ליגה – מהם ניצחון 3:5 במשחק קצבי ורב מהפכים מול מ.ק קצרין, שמלבד משחק זה ניצחה בכל משחקיה. צפת היא הקבוצה היחידה בליגה עם מאזן מושלם. מעבר להצלחה על הדשא מדובר בהצלחה חברתית, שכן כמו כל קבוצות המחלקה, מדובר בקבוצה הזוכה לחסות מעמותת “צו פיוס” לקירוב לבבות בין חילוניים לדתיים. הקבוצה משחקת בימי שישי וביום חול, ובכך יוצרת תמהיל של קבוצה עם שחקנים מרקע חילוני ורקע דתי, שמשתפים פעולה בהרמוניה.

המאמן יהודה חטואל, שמתמודד יחד עם בני ובנות משפחתו עם וירוס הקורונה – ומכאן נאחל למשפחה רפואה שלמה, שיתף אותנו בראיון שערכנו עמו בתהליכים שעברה הקבוצה בשתי העונות האחרונות ובציפיות שלו לעתיד מהקבוצה.

מביאים כבוד לעיר. קבוצת ילדים א’ לצידו של ראש העיר, שוקי אוחנה



יהודה, אימנת בוגרים, מה הביא אותך לאימון ילדים בגילאים הצעירים ביותר?

“האמת שתמיד רציתי להתחיל עם ילדים מלמטה, ילדים שאפשר לעצב אותם שרוצים ללמוד כל הזמן, ילדים שאפשר להלהיב אותם ולתת להם מהידע שלי. עד היום אימנתי רק בוגרים וזה אחרת שם, אתה רק צריך שתהיה לך משמעת ולהעמיד את השחקנים במקום הנכון – כי הם כבר בוגרים וקשה להקנות להם יסודות. האמת שבעונה שעברה, כשקיבלתי פניה מיוסי סופר – שאימן את קבוצת הבוגרים ומונה למנהל המקצועי של מחלקת הנוער, קצת חששתי – כי זו פעם הראשונה שלי בעבודה עם ילדים חוץ כמובן מהבן שלי רותם (כדורגלן קבוצת הבוגרים של הפועל באר שבע), שאימנתי את הקבוצה שלו בחצור. עכשיו, שהוא גדל, חסרה לי ההתעסקות עם ילדים – אז אמרתי ליוסי סופר, שאני מוכן לאתגר. הכיף שלי והחלום שלי להוציא לפחות שלושה  שחקנים לשתי הליגות הגבוהות. אני בטוח שאם אני יילך איתם עוד שנתיים-שלוש, אני אצליח. יש כשרונות טובים בקבוצה שלי, שאמרתי להם כל הזמן – אם תעבדו קשה, אני מבטיח לכם שתצליחו”.

מה האני מאמין שלך כמאמן?

“האמת היא שהם כמו הילדים שלי. נכון שצריך שיהיה דיסטנס, אבל הם יודעים שבמגרש אני מחבק ואוהב ומדרבן – אבל מי שעובר גבול אני שם בכל הכח, לכן הם מכבדים אותי ואני אותם . הצלחה שלי זוהצלחה שלהם. הדגש שלי בהתחלה היה קודם כל שהשחקנים יהיו חברים ביניהם, שיהיה כבוד הדדי – כי אני יודע מה זה כשיש קנאה  בין שחקנים – אי אפשר להצליח. אני משתדל לתת לכל שחקן את היחס הכי פחות טוב בלי הבדל . הרי בינינו, לא כולם ייצאו שחקנים מקצוענים בסוף, אז לפחות שיגדלו במסגרת חמה ואוהבת ויזכרו אותי לטובה. כמובן שהדגש הנוסף הוא שאני אומר להם – ‘אל תפחדו לטעות, תעשו מה שהמוח שלכם אומר, תנסו להיות מיוחדים, כי שחקנים רגילים יש הרבה ומי שרוצה להצליח חייב להיות מיוחד’, לכן אצלי מי שלוקח כדור ומנסה לעבור שחקנים, כמובן שלא בהגזמה, לעולם אני לא אצעק עליו – ההיפך, אתן לו ביטחון להמשיך, כי בסוף הוא כן יצליח . בגיל הזה אני מתעסק פחות בטקטיקה. נותן להם להנות מהמשחק”.

מעניקים מניסונם לדור הצעיר. יהודה חטואל לצידה של ויקי אלקבץ – מחזיקת תיק הספורט בעירייה, כדורגלנית בעברה



באיזה מצב הסגר תפס אתכם?


האמת לצערי, הסגר הזה עצר אותנו בעיצומה של ההצלחה שהייתה לקבוצה. השחקנים נכנסו לכושר משחק והכל הלך חלק. כרגע רוב הקשר שלי איתם זה בהודעות. אני מנסה לחזק אותם. הכי חשוב שיקומו מהמחשב והמסכים, כי אחרי זה הם יחזרו עם משקל עודף ויהיה קשה להחזיר אותם לכושר. אני מקווה שאני מצליח בזה”.

איך הדינמיקה שלך עם הורי השחקנים וההנהלה?

“אני מאוד קשור להורים – מי יותר מי פחות. אני אוהב שהם באים לאימונים ולמשחקים – ולא שמים את הילדים והולכים. זה חשוב שיש כאלה הורים איכפתים, שרוצים שהקבוצה תצליח והילדים שלהם ילמדו ויתקדמו. הם מגיעים לאימונים ורואים שאני נותן את הנשמה בשביל הילדים שלהם, אז הם מחזירים לי הרבה אהבה וכבוד. מבחינת הנהלה אין מה לדבר – נותנים לי את כל התנאים להצליח. יש לנו מגרש מצויין, יש אנשים טובים ותומכים – אם זה שנה שעברה יוסי סופר ויניב אוחנה (יו”ר המועדון) שליוו אותי ונתנו לי המון כדי להצליח,  השנה יש ויקי אלקבץ – מחזיקת תיק הספורט בעירייה, יניב אוחנה, ויקי אווקי (מנהל מחלקת הספורט בעירייה) מומי מלול (מנהל המחלקה). הם  ממש זהב טהור, איכפתים ודואגים לכל וכמובן יש גם את ראש העיר שוקי אוחנה, שמעל כולם נותן ודוחף להצלחות”.

מה השאיפות שלכם להמשך העונה?

“השאיפה שלנו העונה זה כמובן שהילדים יתקדמו אישית וקבוצתית, אם זה זה יהיה תוך כדי נצחונות וכמובן להיות בצמרת של הליגה. הכי חשוב שהילדים בכל משחק ואימןן יהיו שמחים ויהנו. אם ייצא ונצליח לסיים במקום הראשון בטבלה, אני אשמח מאוד”.

בעונה הבאה הקבוצה שלכם תוכל להשתלב בליגות צפוניות איכותיות יותר?

“כמובן. יש לי קבוצה עם פוטנציאל גבוה. מעבר לליגה חזקה יותר, זה  מה שאמרתי גם להנהלה. אם רוצים שהילדים יתקדמו מבחינה מקצועית, חייבים להעלות להם את רמת הקושי והאתגר. אני בטוח שבליגה יותר גבוהה יותר אנחנו נצליח. אין לי ספק בכלל”.

שואפים לשחק בליגה מאתגרת יותר. קבוצת ילדים א’ לצידם של יהודה חטואל ויניב אוחנה