אוסנת רון-רסקי, מנהלת חדשה באגף החינוך בעיריית קרית שמונה

בסיום הליך מכרז שהתקיים בעיריית קרית שמונה, נבחרה אסנת רון-רסקי לתפקיד מנהלת אגף החינוך. רון-רסקי היתה מנהלת בית הספר היסודי בראש פינה, ומתאמת פעולות משרד החינוך במחוז הצפון.

אסנת רון-רסקי

ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, קיבל את המלצת וועדת המכרזים ואישר את מינויה של אסנת רון-רסקי לתפקיד מנהלת אגף החינוך בעירייה. בהודעת העירייה נאמר על רון-רסקי  “יש לה את כל התכונות להצליח. יש לה ניסיון פדגוגי וגם ניסיון ניהולי.  אנו משוכנעים שאיתה אגף החינוך ימשיך לצעוד קדימה”.

רון-רסקי תחליף את סיגל כהן ששימשה בתפקיד מאז ספטמבר 2017. כהן נבחרה על ידי הנהלת העיר הקודמת. לפני מספר חודשים קיבלה כהן הזמנה לשימוע לפני פיטורים. סביב פיטוריה התנהל עימות קשה במועצת העיר, והיו חברי מועצה שטענו כי הפיטורים נובעים מרדיפה פוליטית. בסופו של עניין הושלם הליך הפיטורין ויצא מכרז למינוי מנהלת חדשה.

סיגל כהן

אסנת רון-רסקי, שזכתה במכרז, היא בת 58, אמא לארבעה ילדים וסבתא לנכדה, תושבת ראש פינה. רסקי בוגרת תואר ראשון בביולוגיה והוראת המדעים ותואר שני בטכנולוגיות חדשניות בחינוך. שימשה בעברה כמחנכת ורכזת שכבה בחטיבת הביניים עמל בצפת, וכמנהלת בית הספר היסודי בראש פינה. בשנתיים האחרונות שימשה כמתאמת פעולות מחוז הצפון של משרד החינוך.

אמש נפגשה רון-רסקי עם ראש העיר אביחי שטרן, סגנו ומ”מ רה”ע אופיר יחזקאלי וחברת המועצה חן לגיסמו אדלר, מחזיקי תיק החינוך בעירייה, לפגישת עבודה ראשונה. רסקי תחל את עבודתה בעירייה בתחילת חודש פברואר 2021.

מחזיקי תיק החינוך בעירייה, אופיר יחזקאלי וחן לגיסימו-אדלר

רון-רסקי נבחרה לתפקיד לאחר שבלטה במכרז שפרסמה העירייה, ובו נשלחו שלושה מועמדים מובילים למבחנים חיצוניים. לאחר שגם בהם בלטה ועברה אותם בהצלחה רבה, החליטה וועדת המכרזים למינוי בכירים ברשות להמליץ לראש העיר על בחירתה לתפקיד החשוב.  ראש העיר אישר את המלצת הוועדה והודיע לה אמש על החלטתו למנותה לתפקיד.

בעקבות הבשורה על מינויה לתפקיד אמרה רון-רסקי: “אני מתרגשת לקראת הכניסה לתפקיד. אני יודעת שיש לי לא מעט ללמוד, אבל אני מביאה עימי הרבה חזון לשיתופי פעולה בין כל גורמי החינוך בקריית שמונה על מנת ליצור חדשנות חינוכית, יזמות והעצמה”.