שירים ושערים – מהדורת הגליל

חיים אוחנה, שחקן התקפה בולט בקבוצת הותיקים של עירוני קרית שמונה, משלב בשעות הפנאי בין שתי הנאות: כיבוש שערים ושירה.

מאז החל משבר הקורונה בחודש מרץ 2020 ליגות הותיקים בכדורגל מושבתות מפעילות. כמי שמייחלים לחזרה של הליגות לפעילות מצאנו לנכון לשלוף מהארכיון ראיון שערכנו בשנת 2017 עם אחד מהדמויות הבולטות והססגוניות של מחוז גליל – חיים אוחנה, החלוץ הפורה של עירוני קרית שמונה, בן 44 מקרית שמונה, נשוי באושר לשלי ואב לשתי בנות מקסימות. הראיון שערכנו עמו בפינת “ספורטאי החודש” בוצע לאחר שכבש שישה שערים לרשתה של אחווה טובא א-זנגריה.

ייקח אותו בחלון ההעברות להפועל חיפה? חיים אוחנה (מימין) לצידו של חיים סילבס – מאמן הפועל חיפה



לפני שני עשורים חיים אוחנה נחשב לשחקן מבטיח בנוף הכדורגל המקומי, אלא שכמו רבים וטובים – גם הוא הלך לאיבוד כתוצאה מההיצע הנמוך של קבוצות הכדורגל באזור – כפי שהוא מתאר: “בעידן שלפני בואו של איזי שירצקי שיחקתי במכבי קרית שמונה משך שנתיים, בהן הבקעתי עשרות שערים, עלינו מליגה ג’ ובליגה ב’ זכינו בגביע המחוז. הגעתי למכבי אחרי שבלטתי בליגת השכונות. אחרי שנתיים במכבי הגיע איזי שירצקי והחליט לאחד בין מכבי להפועל. הייתה דלת פתוחה לשחקנים ממכבי, הגענו 10 חבר’ה למבחנים ואני האחרון שנשאר. בני טבק החמיא לי ורצה אותי. לצערי, מי שניהל את מכבי באותה תקופה, התנה את השחרור שלי מהקבוצה, שטכנית לא התפרקה, בכך שהוא יקבל תפקיד במועדון המאוחד. איזי שירצקי סירב לכך, אני לא קיבלתי שחרור ממכבי – כתוצאה מכך נאלצתי להיות שנתיים בבית, בגלל כניסה להסגר. אחרי היציאה מההסגר עברתי לשחק בהפועל צפת מליגה ג’, עליתי איתה לליגה ב’, גם שם כבשתי הרבה שערים – אך נוצרה סיטואציה שהיה קשה לי עם הנסיעות וכל מה שזה הצריך ולכן פרשתי והמשכתי לשחק רק במסגרות כמו ליגת השכונות והליגה האזורית. הרבה אנשים בדעה שהתפספסתי ויכולתי להגיע רחוק. עד היום, כשאני פוגש את כדורגלן העבר איציק בוזורגי – שאימן אותי במכבי, הוא אומר לי את זה. חיים סילבס, מאמן עירוני קרית שמונה, שהחל להתאמן איתנו בתקופה האחרונה, החמיא לי לא מעט ואמר לי שאם הייתי צעיר בכמה שנים הוא היה לוקח אותי לסגל שלו”.

גם בתקופות הכי קשות. חיים אוחנה מפגין נאמנות לקבוצתו האהודה – בית”ר ירושלים

כבר שכמעט עשור שחיים אוחנה מתבלט במשחקי ליגת הותיקים, חמש שנים מהן בקבוצת ותיקי עירוני קרית שמונה. אוחנה נהנה מכל רגע של פעילות: “שיחקתי עם ותיקי אדרי צפת שתי עונה, היה לי טוב איתם.  היה לקבוצה משחק מול ותיקי עירוני קרית שמונה והבקעתי שלושער. לאחר המשחק איציק מנחם, שהיה מאמן של קרית שמונה, אמר לי לחזור לשורשים ונעניתי לקריאה. עשיתי סוויץ’ והחלטתי לבוא לפה ולתת את כל כולי לקבוצה ולעיר שאני כל כך אוהב.  אני מאוד אוהב את הקבוצה, אני בורג חשוב בה ואני מקבל הרבה פרגון מהחברים. שרון מנחם ואלעד גולני, שמנווטים אותנו כמאמנים, שחקנים ומנהלים, עושים עבודה אדירה ותורמים המון לקבוצה. קיבלתי בקיץ הצעה להצטרף לקבוצת “בניטה” קרית שמונה, אבל בשבילי רק עירוני קרית שמונה”. אפרופו קבוצת “בניטה”, חיים אוחנה מברך על הקמתה של הקבוצה: “זה נחמד שקמה קבוצה נוספת, זה נותן מקום לעוד חבר’ה לשחק ויוצר עניין בליגה ופיקנטריה פה בעיר. אנחנו מפרגנים להם, אנחנו חברים טובים מחוץ למגרש, אבל כמובן ששואפים להיות הקבוצה הטובה בעיר”.

בנוסף לכדורגל, בחייו של חיים אוחנה תופסת המוזיקה מקום מיוחד. אוחנה אוהב לשיר בסגנון ים תיכוני ויש המכנים אותו “אייל גולן הצפוני”. אוחנה מרבה להופיע במפגשים חברתיים, באירועים. בשנה האחרונה הופיע רבות לתושבי העיר בפרויקט “משאית השמחות” בתקופת הסגר הראשון ובחג שמחת תורה האחרון, כשהגיע יחד עם חברו הטוב לקבוצה ובחיים האישיים, התקליטן קובי לוי, כדי לעשות שמח לתושבי העיר קרית שמונה.מוזיקה היא אהבת חיים גדולה של חיים אוחנה: “אני אוהב לשיר הרבה שנים והיה לי גם חלום לפתח קריירה של זמר. אני אוהב לשיר בכל סיטואציה: בערבי קריוקי, ערבי טברנה, אירועים משפחתיים וחברתיים, קריוקי בבתים. אשתי היקרה ואני אוהבים להזמין חברים לערבי קריוקי, מביאים קלידן ואנחנו עושים שמח. לפעמים גם זמרים מוכרים מהצפון באים. גם אשתי גם אוהבת לשיר, אנחנו משפחה מוזיקלית. אני מעריץ גדול של אייל גולן, שהוא לטעמי הזמר הטוב ביותר בארץ”.

תנו לו מיקרופון ומנגינה – והוא כבר יעשה שמח.