השר אוחנה: תוקם תחנת משטרה בטובא-זנגריה

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, הגיע לביקור ביישוב טובא-זנגריה והצהיר כי תוקם במקום תחנת משטרה. הוא הבטיח גם שתוגבר הלחימה בתופעת סחיטת דמי החסות

השר אוחנה במהלך הסיור בטובא-זנגריה, צילום: משטרת ישראל

המאבק שמתנהל בשבועות האחרונים בין המשטרה לבין עבריינים מהכפר טובא-זנגריה הביא לעימותים חריפים בין השוטרים לבין העבריינים, שמנסים להרתיע את השוטרים מפעולתם. היו מקרים שבהם הוצתו רכבים של שוטרים, והיה גם מקרה של ירי לעבר רכב משטרתי, שהביא לפציעתה של שוטרת.

כדי לחזק את המשטרה במאבק הזה, הגיע השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, לסיור בטובא-זנגריה בסוף השבוע שעבר. השר הצהיר במהלך הביקור, כי המאבק בפשיעה בחברה הערבית עומד בראש סולם העדיפויות של המשטרה. “גם הציבור הערבי זקוק לחוק וסדר”, הבהיר השר.

השר הוסיף שגם המאבק נגד הכנופיות העוסקות בגביית דמי חסות מבעלי עסקים יתוגבר, וכחלק מהמאמץ הזה תוקם גם תחנת משטרה בטובא זנגריה. “חוק וסדר זה המסר שיוצא מכאן, מהמשרד לביטחון פנים וממשטרת ישראל”, אמר אוחנה.


“הצבתי את מצב מאבק בפשיעה בחברה הערבית וסחיטת דמי חסות בראש סדר העדיפויות. משטרת ישראל פועלת בשבועות האחרונים בעוצמה רבה. נקים תחנת משטרה בטובא, הציבור יזכה לחוק והסדר שהוא ראוי לו”.

התוכנית להקמת תחנת משטרה בטובא-זנגריה אינה חדשה. מכיוון שהכפר הזה מהווה מוקד פשיעה, ופועלים בו כנופיות העוסקות בגביית דמי חסות, יש היגיון בהקמת תחנת משטרה במקום.

פעילות משטרה בעקבות רצח בטובא זנגריה, צילום ארכיון משטרת ישראל

תחנת משטרה כזו יכולה לסייע בשני אופנים. האחד, זמן תגובה קצר לכל התפתחות, כמו ירי או תגרות בין משפחות יריבות. ההיבט השני הוא עידוד התושבים לשתף פעולה עם המשטרה, כדי שהרוב הדומם של התושבים, המעוניינים באורח חיים שקט ונורמטיבי, יסכימו להגיש תלונות ולהעיד כנגד עבריינים.