החרמון נצבע בלבן, אך האתר עדיין סגור

השלג שהחל לרדת בחרמון עדיין לא מבטיח אפשרות לביקור באתר בגלל הסגר. הנהלת אתר החרמון תובעת מהמדינה לאפשר את פתיחת האתר באותו מתווה הקיים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

צילום: אתר החרמון

אחרי חודש של מזג אוויר חם מהרגיל לעונה, החורף חזר בסוף השבוע שעבר, והביא איתו גם שלג בחרמון. גם השבוע צפוי שהשלג ימשיך לרדת עד יום רביעי. עדיין לא ברור אם כמות השלג שתרד תאפשר גם גלישה, אך בכל מקרה האתר יישאר סגור עד תום הסגר.

השאלה שעומדת כרגע על הפרק היא האם האתר יוכל להתחיל לפעול כשהסגר יסתיים, ובאיזו מתכונת הוא יופעל. הנהלת אתר החרמון ביצעה כמה מהלכים שנועדו לאפשר ביקור באופן שיצמצם ככל האפשר את סכנת ההדבקה בקורונה.

כבר בקיץ האחרון האתר פעל במתכונת של הזמנות מראש. אי אפשר היה להגיע באופן חופשי לאתר. צריך היה להזמין מקום מבעוד מועד, כדי שלא יהיו עומסים בלתי צפויים. הנהלת האתר ביצעה כמה שינויים שנועדו למנוע צפיפות בעליה לרכבל.

ברכבל הקרוניות שבו שמונה מקומות בכל קרונית ניתן להעלות משפחה גרעינית ביחד, או ארבעה אנשים בלבד. לגבי גלישת הסקי לא אמורה להיות בעיה משום שרכבל הסקי הוא בספסלים פתוחים המרוחקים זה מזה. גם בגלישה עצמה המרחקים בין הגולשים מספיק גדולים, והפעילות היא באוויר הפתוח.

רכבל הקרוניות, צילום: רפאל נווה

בהנהלת אתר החרמון מקווים מאוד שתינתן להם האפשרות להפעיל את האתר באותה מתכונת בה הופעלו שמורות הטבע והגנים הלאומיים. אנשי האתר טוענים שברמה המעשית אין הבדל בסכנת ההידבקות, ולכן אין סיבה שלא לאשר את ההפעלה באותה מתכונת.