שחייה: יונתן בסטיאנס מחכה לחזור לשפת הבריכה

במשך שבועיים וחצי שהשחיין יונתן בסטיאנס מתאמן בביתו ומחכה שיוכל יחד עם קבוצתו לחזור כבר להרגיש את המים בבריכה. לעומת שאר הענפים, לשחיינים אין אפשרות לאימונים אחרים מלבד אימונים כושר והשחיינים בעמותת הספורט מתאמנים ללא הרף ומחכים לקפוץ כבר למים. עם זאת, לבסטיאנס יש שאיפות השנה: “אני רוצה להיות בעשירייה הראשונה במקצה 200 מ’ חופשי.”

יונתן בסטיאנס בן ה 16 מקיבוץ להבות הבשן שוחה כבר מגיל 6. לאחרונה, התאמן רבות בסטיאנס למרחקים הארוכים והסגר השלישי השבית לו ולכל חבריו את הפעילות.

יונתן, איך מתמודדים על עונה כזו שפעם יש אימונים ופעם אין?

“זה קשה, לא פשוט כלל. כרגע אנחנו מתאמנים בבית. נמרוד פלמה מאמן הקבוצה מעביר לנו 2 אימונים ביום ואני מקפיד להתאמן כמו שצריך. בבית זה יותר קשה, בעיקר במשמעת העצמית, אך מסתדרים וצריך לעבוד עם מה שיש. אני מחכה לקפוץ כבר למים.”

לדעתך, יהיו עוד תחרויות גדולות השנה?

“אני חושב שכן. התחרויות בתקופת הקורונה היו מאוד מסודרות ואין שום סיבה שזה לא יחזור. אני מאמין שלקראת הקיץ הדברים יירגעו ונוכל לחזור לשגרה. אני חושב שכל יום שמחסנים את האזרחים זה רק מקרב את השגרה אלינו.”

מה המטרות שלך העונה?

“קודם כל לשבור את השיאים האישיים שלי. לאחר מכן אני רוצה לשפר את המיקום שלי ביחס לבני גילי בארץ. במקצה 200 מ’ חופשי אני רוצה להיות בעשירייה הראשונה העונה ואשמח אפילו להגיע לחמישייה.”

שחייני הגליל – מחכים לחזור כבר למקומם הטבעי – למים