המאפיה המרחבית בקרית שמונה לא תיסגר לפי שעה

משרד הביטחון הודיע כי הוא דוחה את מימוש המכרז בו הפסידה המאפיה המרחבית קרית שמונה, ותתבצע בדיקה מעמיקה של הנושא. ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן: “ניצחנו בקרב וכעת המטרה לנצח במערכה כולה”,

עובדי המאפיה המרחבית בהפגנה, צילום: ההסתדרות מרחב גליל עליון

עובדי המאפיה המרחבית בקרית שמונה יכולים כעת לנשום לרווחה. הסכנה המיידית של סגירת המאפיה עקב ההפסד במכרז לאספקת לחם לצה”ל, חלפה לפי שעה. במשרד הביטחון החליטו לבצע בדיקה מעמיקה של הנושא, ובסיומה יתקבלו החלטות.

כל זה עדיין לא אומר שעתידה של המאפיה מובטח. המאפיה הזו התבססה בעיקר על הזיכיון לספק לחם לצה”ל, כך שעד שלא יהיה חוזה חדש לטווח הארוך, הסכנה של סגירת המאפיה עדיין לא חלפה.

זאת הסיבה שראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, אמר בעקבות ההחלטה: “ניצחנו בקרב וכעת המטרה לנצח במערכה כולה”.  

ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן בדיון בוועדת הכספים של הכנסת

מאז שפרץ המשבר שטרן תמך במאבק העובדים והופיע גם בפני ועדת הכספים של הכנסת  כדי ליצור לחץ ציבורי שימנע את סגירת המאפיה.  

בהודעה שפרסמה העירייה ביקש ראש העיר להודות לרשימה ארוכה של חברי כנסת שתמכו במאבק, ובהם: אופיר סופר, קרן ברק, ניר ברקת, אופיר כץ,  מיקי לוי, בצלאל סמורטיץ’, שלמה קרעי, יפעת שאשא ביטון וקטי שטרית, ליו”ר וועדת הכספים משה גפני, למנהל וועדת הכספים טמיר כהן, לשר במשרד הביטחון מיכאל ביטון,

גם במרחב גליל עליון בהסתדרות מרוצים מההחלטה. בהודעה שפרסם יו”ר המרחב יונה פרטוק, נאמר: “אנו שמחים שהמאבק להצלת עובדי המאפיה הצליח. לאחר ימים ולילות ארוכים ומייגעים הגיעה הבשורה המשמחת והעובדים יוכלו להמשיך להתפרנס בכבוד.

יו”ר מרחב גליל בהסתדרות, יונה פרטוק


“בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאנשי משרד הכלכלה בראשות המנכל דוד לפלר, למנהל הרכש במשרד הבטחון וכמובן לחברי ועדת הכספים ברשות חבר הכנסת משה גפני. כולם כולל כולם ידעו להתעלות ברגע האמת  ולהציל את פרנסתם של מאות משפחות בקריית שמונה.

“שוב הוכח כי עובדים מאוגדים וחזקים בהסתדרות הכללית יכולים עם הרבה נחישות להפוך עולמות. אנו במרחב גליל עליון בהסתדרות נמשיך לבצע את תפקידנו ונעשה הכל לשמור על פרנסתם של העובדים”.