המציל המיתולוגי זכה להתחסן

איזיק כהן, מי שהיה המציל של חורשת טל במשך שנים רבות, וכיום מתנהל בכיסא גלגלים, זכה לסיוע של השיטור העירוני של עיריית קרית שמונה, כדי שיוכל גם הוא להתחסן נגד הקורונה

ותיקי קרית שמונה זוכרים היטב את אייזיק כהן, המציל המיתולוגי שהציל לא מעט אנשים בבריכה העירונית של קרית שמונה ובבריכה בחורשת טל בשנות החמישים והשישים של המאה הקודמת. הוא זכה גם בתואר מציל מצטיין בשנת 1966 זאת לאחר מקרים רבים בהם ביצע החייאה לאנשים שחילץ מתוך המים. 

לפני כעשר שנים, בהיותו בן 75, עבר אייזיק אירוע מוחי ומאז הוא יכול להתנייע רק בכיסא גלגלים. בשבוע שעבר הוא היה צריך להגיע למתחם החיסונים נגד הקורונה כדי להתחסן, והיה קושי להוציא אותו מהבית עם כיסא הגלגלים.

בנו דוד התקשר למוקד העירוני כדי לבדוק מה ניתן לעשות, ואיך מסייעים לאביו לצאת מהדירה. במוקד יצרו קשר עם  מנהל השיטור העירוני ליאור כהן, שתוך 5 דקות שלח למשימה את השוטר שי שלמה והפקח עידן דור שסייעו בהוצאתו מהבית עד לרכב שהמתין לו בחניה.

כך זכה אייזיק כהן להתחסן כמו כל שאר התושבים הוותיקים בעיר. זאת היתה הכרת תודה קטנה של עיריית קרית שמונה לאיש שבמשך השנים בהם עבד כמציל הציל את חייהם של כ-1,000 איש.

צילומים: עיריית קרית שמונה