השיבה מהודו

תלמידי שכבה י”א בבית הספר הר וגיא השתתפו בהרצאת זום, אותה העביר עופר שרון, שעוסק בחילוץ תרמילאים שנפגעו כתוצאה משימוש בסמים במהלך הטיול. ההרצאה זכתה להתעניינות רבה בקרב התלמידים

הסגרים הבאים והולכים גורמים לא פעם לשעמום ומשם קצרה הדרך להתנסויות לא רצויות, בעיקר בכל הקשור לבני נוער. וכך, השבוע שמעו תלמידי שכבה י”א מבי”ס “הר וגיא” הרצאה בזום של עופר שרון, אשר דיבר על הסכנות הכרוכות בשימוש בסמים קשים.

עופר התגורר כשמונה שנים בהודו ובשנים האחרונות עוסק בחילוץ תרמילאים שנפגעו כתוצאה משימוש בסמים במהלך טיולם בחו”ל. עופר סיפר לתלמידים על הסכנות ועל מקרים קשים אליהם נחשף בגובה העיניים. תלמידי השכבה היו מרותקים לדבריו, שאלו שאלות רבות ונראה כי העיסוק בנושא בהחלט חשוב להם.

עופר שרון במהלך הרצאת הזום. צילום: מ.א. הגליל העליון

ערן פז, מחנך בשכבה: “בחלק הראשון של המפגש הסביר עופר לתלמידים ולתלמידות על הסמים הנפוצים לשימוש בקרב הצעירים, ובחלק השני שיתף מתוך דוגמאות לחילוץ מטיילים ישראלים.

“בסוף ההרצאה ענה על שאלות התלמידים שלא הפסיקו להתעניין בסיפור החיים שלו וגם בעבודה המורכבת והרגישה בו הוא עוסק. המפגש היה מעניין מאוד, והביא נקודות מבט חדשות גם לנו המבוגרים וגם לנערים.”

מסיבה בגואה בהודו

אליאן שמולה, תלמידת י”א 5: “ההרצאה הייתה מרתקת, עופר דיבר לעניין, אמר הכל בדיוק כמו שצריך, לא מפורט מידי ולא מצומצם מידי. הוא ממש סחף אותי עם הסיפור שלו ואני מניחה שאת רוב ילדי השכבה כי דיברנו על ההרצאה אחר כך (דבר שלא קורה בדרך כלל).

“זו ההרצאה הראשונה שהרגשתי שלא באים ורק מביאים לנו עובדות בריאותיות שאנחנו לא מקשיבים להם באמת, אלא הוא סיפר לנו על מקרים, על אנשים שבאמת זה קרה להם. זה גרם לי לחשוב ולהבין כמה דברים שלא הבנתי קודם.”