גם סטודנטים מתחסנים

סטודנטים שלומדים במקצועות הקשורים לבריאות במכללת צפת, ומבצעים התמחות בבתי חולים ובמוסדות רפואיים נוספים חוסנו נגד נגיף הקורונה

סטודנטים לפיזיותרפיה במכללת צפת בתרגול

הסטודנטים למקצועות הבריאות במכללה האקדמית צפת החלו בהליך חיסון נגד וירוס הקורונה. סטודנטים החלו להתחסן כנגד הנגיף בסוף השבוע שעבר לאחר הצלחת הפעולה בנושא בין הנהלת המכללה האקדמית צפת לבין בתי החולים באזור, ובראשם בית החולים זיו בצפת.

ד”ר שמעון אדלשטיין, מנהל היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים בבית החולים זיו בצפת: “אנחנו נותנים לסטודנטים המתלמדים אצלנו תיעדוף על פני אוכלוסיות ייעודיות אחרות. זו מבחינתי עדיפות עליונה, הנובעת מהרצון ליצור בית חולים מוגן ו’חסינות עדר’ בקרב עובדי בית החולים. הסטודנטים המתלמדים אצלנו מטעם המכללה האקדמית צפת הם מצוינים ומבינים עניין”

סטודנטים לסיעוד במכללת צפת מתרגלים החייאה

סטודנטים במכללה האקדמית צפת, שבמסגרת התמחותם מתלמדים במקצועות הבריאות בשלל בתי החולים באזור ובראשם בבית החולים זיו בצפת, החלו בימים האחרונים את הליך החיסון כנגד וירוס קורונה.

הסטודנטים, תלמידים בחוגים למקצועות הבריאות, הנחשבות להתמחויות האקדמיות והמחקריות הבולטות במכללה, בחוגים לסיעוד, רפואת חירום, פיזיותרפיה ולימודי מדעי המעבדה הרפואית החלו להתחסן כנגד הנגיף בסוף השבוע שעבר לאחר הצלחת שיתוף הפעולה בנושא בין הנהלת המכללה האקדמית צפת לבין בתי החולים באזור, ובראשם, כאמור, בית החולים זיו בצפת.

בשיחה עמו, הדגיש ד”ר אדלשטיין את חשיבות ההתחסנות מפני נגיף הקורונה ויצא כנגד אנשים המסרבים לקבל את החיסון: “חשוב להתחסן. אני מאמין שאם רוב האוכלוסייה בארץ תתחסן נוכל לחזור לחיים נורמאליים עם 5 חולים ליום ולא 5,000 ומעלה חיוביים למחלה ביום, כפי שקורה כעת. אני רואה בזה שליחות. זה או להתחסן כעת, או לחכות עכשיו 4 שנים לחזרה לחיים נורמאליים.

“מדובר בחיסון היי-טק ואין לו תופעות לוואי משמעותיות. יחד עם זאת, אם רק 50% מהאוכלוסייה הכללית במדינה תחוסן, אנחנו נהיה אחרי המחלה רק בעוד שנתיים-שלוש שנים.

“אני לא מצליח להבין את ההיגיון באדם שחי אורך חיים מודרני בעולם מתועש, מסוגל לאכול חומוס עם חומרים משמרים, או להסכים להשתלת קוצב לב או גופים זרים כמו סטנט בגופו, אבל לא מעוניין לקבל את החיסון המוצע כעת כנגד הקורונה. החיסון הזה מסוכן הרבה פחות בשל היעדר החומרים שהגופים הזרים או החומרים המשמרים במזון מפרישים”.  

צילומים: יוני לובלינר, מכללת צפת