טו-טו הרכבת…

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה קיימה סיור בקרית שמונה לצורך קביעת התוואי של קו הרכבת העתידי. נבחנו מספר חלופות למיקום תחנת הרכבת בעיר.

חברי הוועדה המחוזית בסיור בקרית שמונה, צילום: עיריית קרית שמונה

תחנת רכבת בקרית שמונה, זה נשמע כמעט בדיוני, אך זה צפוי לקרות מתישהו בעתיד, וכדי להבטיח תוואי פנוי למסילה ומקום מתאים להקמת התחנה, צריך להיערך כבר כעת. התכנון של תוואי הרכבת מכרמיאל לראש פינה נמצא בעיצומו, והקטע מראש פינה לקרית שמונה הוא הבא בתור

כחלק מקידום הפרויקט הזה התקיים אתמול בקריית שמונה סיור של לשכת התכנון (הועדה המחוזית) בראשות יו”ר הוועדה אורי אילן, יחד עם נציגי חברת ‘נתיבי ישראל’ המנהלים את פרוייקט הרכבת, ראשי הרשויות בגליל אביחי שטרן, בני בן  מובחר ודוד אזולאי ונציגים ממשרדי התחבורה, הבריאות, הגנת הסביבה והחקלאות.

במסגרת הסיור הוצגו ונבחנו בין היתר חלופות למיקום תחנת נוסעים בעיר. בדיון ובסיור נכחו מטעם העירייה ראש העיר אביחי שטרן, סגן וממלא מקום ראש העיר אופיר יחזקאלי, מהנדס העיר שני אלדן, מנהל אגף תעשיה עסקים ותיירות ירדן ארליך ומתכננת העיר אינה בורשטיין זיתוני. 

ראש העיר אביחי שטרן הציג לחברי הוועדה ולמשתתפים בסיור את תוכניות הפיתוח של קריית שמונה. הוא ברך על התקדמות תהליכי התכנון ועמד על החשיבות הרבה שהוא רואה בהקמת מסילת הרכבת כמנוע פיתוח וצמיחה לעיר.

סגן וממלא מקום רה”ע אופיר יחזקאלי הדגיש כי קו הרכבת הינו מטרה לאומית ממעלה ראשונה שחשוב להמשיך לקדם. חברי הוועדה התרשמו מהמסלול המוצע וימשיכו לדון בקידום הפרוייקט.