הקרן לא קיימת עבור קצרין

לראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, יש בטן מלאה על קק”ל (הקרן הקיימת לישראל) לדבריו קק”ל לא מסייעת לקצרין וממדרת אותה מתוכניותיה, בניגוד לנעשה ברשויות אחרות בגליל ובגולן

צילום: פנינה לבני, ארכיון קק”ל

ראש המועצה המקומית קצרין שיגר מכתב חריף ליו”ר קרן קיימת לישראל, מר אברהם דובדבני ובו הודיע על ניתוק כל קשר של בירת הגולן, קצרין, עם קרן קיימת לישראל בעקבות התעלמות מוחלטת של קק”ל מהיישוב הצומח

בלשון המכתב נכתב כי ראש המועצה, דימי אפרצב, מאוכזב עמוקות מאופן התנהלות קק”ל בשבע השנים בהן הוא מכהן כראש הרשות, וכי קק”ל נמנעים באופן סיסטמתי ומכוון מלפתח כל פעילות משמעותית בבירת הגולן, קצרין.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב

עוד הוסיף ראש המועצה כי הקש ששבר את גב הגמל היה ביטול התוכנית של ארגון “ארץ עיר”, אשר מממן ומלווה את רכזת הצמיחה הדמוגרפית, ואת פעילות הקליטה הקהילתית הענפה הייחודית והחיונית לקיומה של קצרין. בעקבות הקפאת ההתקשרות עם הארגונים במכרז הנ”ל והמשמעות עבור קצרין מרחיקת לכת.

קרן קיימת לישראל, הייתה שותפה פעילה להקמת היישוב קצרין לפני כ44 שנים. קצרין מוקפת שטחים ירוקות, שמורות טבע ומערכת חינוך העירונית דוגלת בקיימות, שמירת הטבע ואיכות הסביבה.

מועצה מקומית קצרין

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: “האכזבה ברמה האירגונית נובעת מכך שבמשך 7 שנות כהונתי, למרות פניות חוזרות ונשנות לפעול באופן משמעותי לקידום תוכניות בקצרין בתחום החינוך והתשתיות, קרן קיימת לא השקיעה בפעילות צמיחה וגדילה של קצרין בשונה מפעילותה באזור הקרוב והרחוק. כך גם בולטת היעדרותה של קצרין במפת הסיורים של היו”ר החדש בהתאם להתייחסותה ומיקום חשיבותה של בירת הגולן בעיניי קק”ל וחבל שכך”.

מקק”ל לא התקבלה תגובה.