מזל טוב לגיל 90 מבוריס ג’ונסון

אלק קולינס מכפר הנשיא חגג 90 ובין כל הברכות שקיבל היתה ברכה מיוחדת מבוריס ג’ונסון. כבוד ראש ממשלת בריטניה שם לרגע בצד את הקורונה שמטריפה את הממלכה שלו, ושלח לקיבוץ את שגריר בריטניה עם מכתב אישי לחתן השמחה. ג’ונסון בצעירותו הגיע כמתנדב לקיבוץ כפר הנשיא.

אלק קולינס עם שגריר בריטניה בישראל, ניל וויגאן

לפני 35 שנים הגיעו שני מתנדבים צעירים, אח ואחות, לקיבוץ כפר הנשיא. כמו לא מעט צעירים אירופאים הם באו להתנדב בקיבוץ ולחוות את החוויה המיוחדת של הקיבוץ. שני הצעירים זהובי השיער היו בוריס ג’ונסון, ראש ממשלת בריטניה, ורייצ’ל אחותו, שעשתה קריירה עיתונאית מרשימה.

בוריס ג’ונסון שהה בכפר הנשיא רק 10 ימים,  אך אחותו רייצ’ל נשארה שלושה חודשים, והקשר בינה לבין חבר הקיבוץ אלק קולינס, נשמר לאורך כל השנים. היא הגיעה לביקורים בארץ. הביקור האחרון שלה היה במרץ 2019.

בוריס גונסון, צילום:Foreign and Commonwealth Offic

עם היבחרו של בוריס ג’ונסון לתפקיד ראש ממשלת בריטניה, סיפר אז קולינס על המתנדב הצעיר, ואמר: “היתה לו סקרנות בלתי רגילה. הוא לא הסתפק בתשובה סתמית, הוא רצה תמיד לדעת את כל הפרטים.

“אני זוכר שהיינו בלול של הקיבוץ, והוא לא הפסיק לשאול ולחקור כיצד העסק מתנהל. אני זוכר ששאלתי אותו מה הוא מתכנן ורוצה להיות בעתיד, והוא אמר: ‘אני רוצה להיות מנהיג’. התרשמתי כבר אז שהוא לא טיפוס שגרתי, אבל לא דמיינתי שהוא יעשה את כל הדרך עד ראשות הממשלה”.

אלק קולינס עם המכתב מבוריס ג’ונסון

רייצ’ל גונסון עשתה קריירה עיתונאית מרשימה, היא לא הפסיקה להתעניין בנעשה בישראל, ובעיקר במה שקורה בקיבוצים. שלושת החודשים שבהם שהתה בכפר הנשיא, היו עבורה חוויה מעצבת. בשנת 2013 היא כתבה מאמר בעיתון The Spectator תחת הכותרת The kibbutz goes capitalist, שבו תיארה את תהליכי ההפרטה שעברו על הקיבוצים בישראל.

צילומים: ניר קולינס