מחזקים את הקשר בין החוקרים לחקלאים

מו”פ צפון מזמין חקלאים, חוקרים ואת הציבור הרחב למפגש עם חוקרים ומחקרים בסדרת כנסים שבועית מקוונת שתתקיים עד ה- 16 בפברואר 2021, ובה יידונו נושאים הנמצאים בחזית המחקר החקלאי

חלקת מחקר של עצי מנגו, צילום: תקשורות

מו”פ צפון, ארגון המחקר והפיתוח של הייצור החקלאי באזור הצפון, במכון המחקר מיגל, של החברה לפיתוח הגליל, מזמין חקלאים, חוקרים ואת הציבור הרחב לסדרת כנסים מקוונים בנושאים שונים במחקר החקלאי הישומי,

הכנסים יתקיימו בזום בכל יום שלישי, החל משעה 13:00 בדף הפייסבוק של מו”פ צפון, עד ה- 16.2.2021. בכל מפגש תתקיימנה שתיים שלוש הרצאות באותו תחום, למשך כחצי שעה כל הרצאה.

החוקרים המרצים יהיו און ליין בזמן ההרצאות להשיב לשאלות (בהערות בתחתית חלון ההרצאה). לאחר מכן אפשר יהיה לצפות בהרצאות גם בערוץ היוטיוב של מו”פ צפון (ניתן להכנס גם דרך האתר).

חלקת שושן צחור, צילום: מנשה כהן

חיה רק-יהלום, מנהלת מו”פ צפון, אומרת: “עקב הנחיות הקורונה, הכנסים המקוונים מחליפים את הכנסים המסורתיים המתקיימים כל שנה בעונת החורף במו”פ צפון, זאת בהמשך למחויבותנו להפצת הידע והטמעתו אצל החקלאים.

“אנו שואפים להביא את המדע, הפיתוחים והחידושים עד לאחרון החקלאים ובמסגרת היעדים לשפר את היכולות, את הכלכליות ולהביא את הקידמה. אנו פועלים באופן שוטף להקשיב לחקלאי ולצרכיו ונשמח להיענות לכל פנייה”.

בין הנושאים שיוצגו בכנסים: דרכים להתמודדות עם מחלות ומזיקים בעצי פרי נשירים, הפרייה והתמודדות עם אירועי קיצון אקלימיים באבוקדו, השפעת תאורה על בקר וצאן והזנת בקר בקינואה, שיפור חדשני לקבלת פרחי האדמוניות, חידושים וזיהוי גנטי של פטריות כמהין, השקייה וחקלאות מדייקת עיצוב תפוח חדשני לשיפור משמעותי בפריון, השקיה מאוחרת בכרם, מחלות קרקע בגידולי שדה, תכנית אינטרודוקציה לאקלום זני נשירים חדשים ועוד. 

דר עומר קראיין וחיה רק יהלום. מחקרי עיצוב התפוח של מופ צפון במיגל

שלומי כפיר, מנהל הכנסים המקוונים אומר: “המחקרים מתבצעים במו”פ צפון הודות לתקציבים ציבוריים. באמצעות מיזם הכנסים המקוונים, אנו משתפים את הידע עם הציבור הרחב בכלל וציבור החקלאים בפרט כחלק ממחויבותנו להפצת הידע וכחלק אינטגראלי ממהות עבודת המחקר והפיתוח לטובת חקלאי ישראל והצפון”.