קואורפרטיב גליל עליון ישנעו את חיסוני הקורונה

המשאיות של חברת התובלה “קואורפרטיב גליל עליון” ישנעו בתקופה הקרובה את חיסוני הקורונה ליעדים שונים ברחבי הארץ

העמסת מכולה עם חיסונים על משאית של קואורפרטיב גליל עליון

מבצע “תן כתף”, במסגרתו יחוסנו אזרחי ישראל כנגד נגיף הקורונה, יצא לדרך. מדובר במבצע לוגיסטי מורכב, שמבוצע על ידי חברות שונות שהתמחותן רלוונטית למשימה.

חברת “יגב ציוד רפואי ואנליטי” היא אחת החברות שנבחרו לטפל במשלוחי החיסונים, אשר כפי שפורסם צריכים להישאר בטמפ’ של מינוס 70 מעלות עד תחילת השימוש בהם. אותה חברה יצרה שיתוף פעולה עם חברת ICL, שמוכרת גם כחברת “כימיקלים לישראל”, כדי לסייע לה במבצע.

חברת ICL התאימה למשימה הזו מכיוון שהפעילות של חובקת עולם, ונתמכת ברשתות הפצה ואספקה גלובליות. לכן היא יכולה להתמודד עם שינוע החיסונים מהמעבדות של חברת פייזר בחו”ל לישראל.

כאן בישראל החליטה חברת ICL לשכור את שירותי ההובלה של חברת “קואורפרטיב גליל עליון”, השייכת לחברה לפיתוח הגליל. בקואורפרטיב גליל עליון נענו לקריאה הדחופה של חברת ICL , ושלחו  משאיות ייעודיות לנמל חיפה לאיסוף המקפיאים עם החיסונים היישר מבטן האנייה אל המרכז הלוגיסטי של חברת טבע, ומשם ליעדים שונים ברחבי הארץ. משלוחים נוספים של מקפיאים בדרכם לישראל ויסופקו בימים הקרובים.

משאיות של קואופרטיב גליל עליון בנמל חיפה

מנכ”ל ICL, ערן תמיר: “ההיערכות למבצע החיסון היא צורך לאומי ואנחנו ב-ICL גאים כמובן לקחת בו חלק. המבצע הלוגיסטי של הבאת המקפיאים הייעודיים, מנוהל כעת על ידינו כמבצע בזק, בהתאם לצורך השעה ולהתחייבות שלנו כלפי לקוחותינו וכלפי מערכת הבריאות. מדובר בתהליך מורכב ורגיש שחייב להתקיים במהירות, דיוק ו-100% הצלחה. אני שמח מאד שאנחנו מצליחים בכך”.

מנכ”ל קואופרטיב הגליל העליון, קובי מונוביץ: “עם הקריאה של חברת  ICL למבצע מהיר להבאת המקפיאים שהובלו מחו”ל, לטובת אחסון החיסונים בתנאים הנחוצים, הוצאו בדחיפות שתי משאיות בשעת לילה אל הנמל.

“המקפיאים לא עברו את הנתיב הרגיל בנמלים, אלא הועמסו מידית על המשאיות הישר מבטן האנייה ומשם אל המרכז הלוגיסטי של חברת טבע, זאת עקב הדחיפות בהכנת המקפיאים לטמפרטורות הרצויות לאחסון החיסונים נגד קורונה, הצפויים להגיע לישראל בימים הקרובים.

“אנו שמחים להיות חלק ממבצע חשוב זה ומקווים, כי הצעדים שנקטה ממשלת ישראל להבאה מהירה של חיסונים לטובת אזרחי ישראל, יקדמו את מיגור מגפת הקורונה”.

צילומים: סלים איהאב