מתחת לאף

משרדי חקירות של משטרת ישראל בטבריה ובצפת נפרצו בלילה שעבר, באירוע שמזכיר את הסרט “מתחת לאף”. עדיין לא ברור האם יש קשר בין שני המקרים

משטרת צפת, צילום: עופרה גורי רימון

היחידה המרכזית של מחוז הצפון החלה בחקירת שני אירועים שהתרחשו בלילה שבין שבת וראשון. בשני המקרים נפרצו משרדי חקירות, האחד בטבריה והשני בצפת. באחד המקרים נגנב גם אקדח, אך בהודעת המשטרה לא נאמר באיזה משני המקרים האקדח נגנב.

מה שמסקרן בסיפור הזה הוא העובדה ששני המקרים התרחשו באותו לילה בשתי תחנות משטרה מרוחקות זו מזו, והשאלה המתבקשת היא כמובן היא אם יש קשר בין שני המקרים.

בהודעת המשטרה לא נאמר גם האם פרט לאותו אקדח נגנבו גם מסמכים. למשטרה יש כמובן עניין לשמור על ערפל, על מנת שמבצעי הפריצות לא יידעו מה המשטרה כבר הצליחה לפענח.

צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

אם אכן נגנבו מסמכים, אז סביר להניח שמטרת הפריצות היתה לחבל בחקירה מסוימת. בהחלט ייתכן שנגנבו מסמכים של חקירות רבות אחרות, כדי להקשות על המשטרה לזהות לאיזו חקירה משתייכים העבריינים.

מקרים של פריצה של עבריינים לתוך תחנת משטרה הם נדירים, אך קיימים. כך למשל במרץ 2010 התבצעה פריצה לתחנת המשטרה בראש פינה, ונגנבו ממנה כלי נשק. במקרה הזה המשטרה הגישה צו איסור פרסום, שנועד להסוות גם באיזה תחנת משטרה מדובר, אך במהדורת חדשות בטלוויזיה פורסמו צילומים שבהם נראה בפירוש שלט של משטרת ראש פינה.

תחנת ירדן בראש פינה

המקרים שאירעו בלילה האחרון במשטרת צפת וטבריה מזכירים גם את הסרט “מתחת לאף” בו כיכבו משה איבגי ואורי גבריאל. בסרט שוחזר מקרה אמיתי שאירע ב-12 בינואר 1976 ובו התרחשה פריצה לבניין המטה הארצי של המשטרה ביפו, שלושת העבריינים שהשתתפו בפריצה גנבו כספת פלדה במשקל 400 קילוגרם שהיו בתוכה 1.6 מיליון לירות. העבריינים נתפסו כעבור חצי שנה.