כדורגל: הפסד כואב לקרית שמונה

שער של עטא ג’אבר בתוספת הזמן העניק לבני סכנין ניצחון 0:1 על עירוני קרית שמונה, שרושמת הפסד רביעי ברציפות.

עירוני קרית שמונה במשבר. הפסד רביעי ברציפות לקבוצה של קובי רפואה ונמרוד קוסטיקה – הפעם 1:0 ביתי לבני סכנין, שבפעם האחרונה חגגה ניצחון במשחק חוץ מול קרית שמונה לפני חמש שנים. נקודה אחת, שער זכות אחד בחמישה משחקים, זהו ללא ספק נתון המעיד על משבר – אם כי יש גם סוגיה שחשוב להציף: עירוני קרית שמונה ממשיכה להיות קורבן של החלטות שיפוט, כמעט מדי משחק – בהחלטות קריטיות שאלמלא היה נפסק בהן דין שונה, הדבר עשוי היה להשפיע על התוצאה לזכות קרית שמונה. לא ברור, אם הירידה בתפוקת התוצאות נובעת מירידה ברמת המשחק או שהירידה ברמה נובעת מתחושת חוסר האונים, אך דבר אחד ברור: מי שפינטז לאחר הפתיחה המוצלחת של העונה, שנסללה הדרך חזרה למאבקי הצמרת – לפחות בשלב זה יצטרך להתאזר בסבלנות.

עירוני קרית שמונה לא נראתה טוב הערב, למרות שיריבתה לא הייתה במיטבה והמשחק לא התעלה לרמה גבוהה. בני סכנין פתחה את המשחק טוב יותר והייתה דומיננטית יותר ב-20 הדקות הראשונות, שבהן סכנין הגיעה לשני מצבים קורצים וקרית שמונה למצב אחד – שבו לוסיו מרינאו החמיץ מצב מתוך הרחבה. בדקה ה-29 רגע מעורר מחלוקת: יוג’ין האנסה נתפס בחולצתו ע”י שחקן יריב, על סף שער של סכנין, משום מה ללא תגובת השופט לירן ליאני. לדעת רבים, היה מקום לפסיקה לבעיטת פנדל. בדקה ה-35 קרית שמונה איבדה את שחקן הכנף, סקו טורה, שסבל מפציעה והוחלף בגיא בן לולו הצעיר. המחצית השניה לא הייתה עשירה באירועים. אדריאן רוצ’ט, שנכנס כמחליף, סיפק איום שפגע ברשת החיצונית. בדקה ה-93 הגיע הרגע הכואב של קרית שמונה: כדור שנהדף בצורה רעה ע”י ברטקוש אל מחוץ לרחבה, נוצל ע”י עטא ג’אבר האורח לבעיטה חזקה ומדויקת לחיבורים של קרית שמונה – שער שהעניק לסכנין ניצחון 0:1 חשוב ומתוק, שמסייע לה לעלות מעל הקו האדום.

קרית שמונה קרוב לוודאי תרד למקום השביעי, אלא אם הפועל באר שבע תשמוט יתרון של שני שערים במשחק מול הפועל ת”א (דקה 65 זמן פרסום הכתבה). ביום חמישי צפוי לקבוצה הצפונית משחק מאתגר מאוד – משחק חוץ מול האלופה, מכבי ת”א.

החלטת השיפוט עשתה עמו עוול. יוג’ין האנסה (צילום: פושקו)