ממכללת תל חי ל”קיבוץ” של דובאי

ד”ר אופיר בנימין, מהחוג למדעי המזון במכללת תל חי, הצטרף למשלחת ישראלית בכירה לאיחוד האמירויות במטרה לרקום שיתופי פעולה בתחומי המזון והחקלאות. אחת החוויות המעניינות היתה ביקור בעיירה אקולוגית שמתנהלת באופן קהילתי שדומה לקיבוצים בארץ

ד”ר אופיר בנימין בדובאי, צילום: מכללת תל חי

מאז שנחתם הסכם השלום עם איחוד האמירויות החלו ביקורים של משלחות ישראליות באותן אמירויות במפרץ הפרסי. השבוע חזר ד”ר אופיר בנימין, מהחוג למדעי המזון במכללה האקדמית תל-חי , מביקור רשמי בדובאי ואבו דאבי.  ד”ר בנימין, ייצג את המכללה האקדמית תל-חי, כחלק ממשלחת ישראלית בכירה, שנסעה לדובאי, בחסות בנק הפועלים ומכון הייצוא.

המשלחת כללה נציגים בכירים במשק, ביניהם  מנכ”לי חברות, יזמים ואנשי הייטק. מטרת המשלחת הייתה להכיר את דובאי ולרקום קשרים עסקיים ואחרים עם אנשי מפתח מהצד של האמירויות.

לאחר טיסה מרגשת מעל ערב הסעודית, בפעם הראשונה במטוס ישראלי של חברת אל- על,  נערך ביקור בין ארבעה ימים בדובאי.  תוכנית הביקור הייתה ענפה ומרשימה וכללה אירועים ופגישות עם בכירים מתחומים שונים בדובאי. בערב הראשון נערך אירוע  מפואר שכלל ארוחת ערב חגיגית והופעה של שירי מימון,  ובהשתתפות חמי פרס ששיתף את הנוכחים בחזון המזרח התיכון החדש.

ד”ר אופיר בנימין במהלך הכנס בדובאי

“בנסיעה הושם דגש בעיקר על מפגשים וסיורים”, מספר ד”ר בנימין. “בין היתר ביקרנו בכנס ה-GITEX הטכנולוגי, שהשנה היה בין היחידים בעולם שהמשיך להתקיים באופן פיזי, אבל עם הרבה הקפדה על מסיכות ובדיקות קורונה מוקדמות.

“המפגשים שקיימתי כללו שיחות עם מנהל פיתוח של חברת מזון מהגדולות בדובאי שעוסקת בחטיפים, שגילו עניין רב בנעשה אצלנו ואמרו שמאוד ישמחו לקשר אתנו כדי ללמוד מהחדשנות שנעשית בארץ ובמכללה.  

“כמו כן, קיימנו יום סיור שהתמקד בתחום המזון והחקלאות והגענו לביקור בעיירה שכולה מבוססת על חיים ברי קיימא. (Sustainable City) בה מגדלים התושבים בעצמם את כל המזון שלהם, באמצעות חממות הידרופוניות וכל החשמל מגיע מאנרגיה סלולארית, אין להם כמעט פסולת והם שומרים על אורח חיים מאוד קהילתי. זה נראה כמו “קיבוץ” בסגנון של דובאי”.

במסגרת הביקור הצטרף ד”ר בנימין גם למשלחת עסקית שנסעה לאבו דאבי – עיר הבירה הממוקמת כ-150 ק”מ מדובאי. שם נפגשו אנשי המשלחת עם צוות חממה עסקית wework ליזמים בתחומים שונים. אנשי החממה גילו עניין רב בתחום הפודטק המתפתח בגליל ואף אמרו שיש להם  משאבים רבים להשקיע בתחום, רק חסר להם הידע והחדשנות הקיימים בארץ .

“החשיבות בנסיעה שלי לדובאי במשלחת כה בכירה היתה מצד אחד לספר ולהביא את מרכז החדשנות והמצוינות בפודטק  שמוביל החוג למדעי המזון במכללה ומעבר לכך הנחתי תשתית ראשונית להמשך קשרים עם אנשי התחום מדובאי, שישמחו לשתף עמנו פעולה, ברגע שיקום מכון המזון  הלאומי.

“אנו פועלים בנושא זה עם צוותים ישראלים שנמצאים בדובאי, במטרה לחזק את תחומי המזון והחקלאות באיחוד האמירויות ביחד  עם הפיתוח שיקרה בארץ. הפעילות נעשית עם בשיתוף עם ממשלתיים שלנו ממשרד החוץ והכלכלה”.