יסוד המעלה שיאנית במיחזור

פרס מיוחד על הישגים במיחזור פסולת הוענק השבוע למועצה מקומית יסוד המעלה, שנבחרה כשיאנית המיחזור בקטגוריה של מועצות מקומיות.

הזוכים בפרסים עם נשיא המדינה,

בישובים רבים ברחבי המדינה מתקיימת הפרדת פסולת וניתן למצוא בהם פח ירוק ופח כתום, כלובי בקבוקים ועוד. הבעיה היא שהתושבים לא תמיד מקפידים על הפרדה של הפסולת לסוגיה, ולכן במשרד להגנת הסביבה מנסים לעודד את הרשויות המקומיות להשקיע בחינוך והסברה בתחום, על מנת שהתושבים ישתפו פעולה ויקפידו על הפרדת הפסולת.

כחלק מהמאמץ הזה ניתנים פרסי הוקרה ועידוד לרשויות המקומיות המצטיינות בהפרדת הפסולת ומיחזורה. השבוע נערך טכס בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה מר ראובן רובי ריבלין , השרה להגנת הסביבה גב’ גילה גמליאל ובו ניתנו פרסי ההצטיינות לראשי הרשויות, אשר זכו במקום ראשון במיחזור הפסולת.

הפרסים ניתנו על פי כמה קטגוריות לפי גודל וסוג הישוב. בקטגוריה של מועצות מקומיות זכתה מועצה מקומית יסוד המעלה. המושבה הצפונית נמצאת בחברה טובה ביחד עם רשויות מקומיות שזכו בקטגוריות אחרות כמו גבעתיים (ערים גדולות) אריאל (ערים קטנות) ועמק חפר (מועצות אזוריות)  

תעודה ומגן עם דדי החתול הכתום

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בירך את הזוכים, ואמר: “זוכים יקרים, ברכות לכם על גילוי האחריות והמנהיגות שכרוך בהעמדת סוגיות סביבתיות במקום גבוה בסדר העדיפויות, אפילו בתקופה מורכבת זו. השכלתם להביט למרחוק, ואתם פועלים לא רק למען איכות החיים של תושבי הרשויות שלכם, אלא גם למען העתיד של ילדינו,”

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, סימנה את היעד לשנים הבאות, כשאמרה: “כשנכנסתי לתפקידי כשרה להגנת הסביבה, קבעתי יעד הטמנה של 20% עד שנת 2030. השאיפה היא שבעתיד הלא רחוק, נצטרף לשורה ארוכה של מדינות מתקדמות שאינן מטמינות פסולת כלל”

במועצה המקומית יסוד המעלה הפנימו היטב את חשיבות המיחזור, הן בהקטנת המפגעים הסביבתיים והן בחיסכון הכספי לרשות.  המועצה הצליחה לצמצם באופן משמעותי את תדירות הפינוי של הפחים הירוקים, שפינויים נעשה מתקציב המועצה, ואילו את הפחים הכתומים מפנה תאגיד תמיר על חשבונו.

לאחר קבלת הפרס, אמר ראש המועצה המקומית יסוד המעלה, אילן אור: “אני מודה לתושבי יסוד המעלה, על שיתוף הפעולה ואמונתם בהצלחת הפרוייקט. אני מודה ל’תאגיד תמיר’ ולמשרד לאיכות הסביבה על היוזמה המבורכת והחשובה. אני מודה לנשיא המדינה על האירוח והתמיכה בנושא הערכי והחשוב הזה, המאפשר איכות סביבה ואיכות חיים טובים יותר, למעננו ולמען הדורות הבאים”.  

ראש המועצה המקומית יסוד המעלה, אילן אור, בטקס בבית הנשיא

צילומים מבית הנשיא: חיים צח, לע”מ