כדורגל: ליגה ב’ חוזרת

3 הנציגות שלנו בליגה ב’ חוזרות לפעילות. רגע לפני שזה קורה, זרקור על קבוצות הכדורגל של הפועל עירוני צפת, בני טובא א-זנגריה ובני ממב”ע.

תשעה חודשים חלפו מאז שליגות ב’ וליגה ג’ הופסקה בהן הפעילות. היום חוזרות הליגות הללו לפעילות. במחוז צפון א’ של ליגה ב’, שלוש קבוצות הנמנות על אזורי הסיקור שלנו, שהתפצלו בין שני הבתים של הליגה – אשר בכל אחת מהן שובצו 9 קבוצות – בשיטת משחקים של שני סיבובי ליגה, בסיומן שתי הראשונות מכל בית יעלו לפלייאוף עליון עם שני סיבובי משחקים (6 משחקים) ויתר הקבוצות ימשיכו לפלייאוף תחתון עם סיבוב אחד (6 משחקים). אלופת הפלייאוף העליון תעפיל לליגה א’, סגניתה תמשיך למשחקי מבחן מול סגנית אלופת הפלייאוף העליון של מחוז צפון א’ – כאשר המנצחת תפגוש למשחק אחד או שניים (טרם הוחלט) את הקבוצה שתסיים במקום המוביל למשחקי המבחן בליגה א’. שתי האחרונות בפלייאוף התחתון יינשרו לליגה ג’. רגע לפני שמתחילים במשחקים, זמן להפנות זרקור לקבוצות הגליל העליון והגולן המשחקות בליגה ב’: הפועל עירוני צפת ובני ממב”ע מבית ב’, בני טובא א-זנגריה מבית א’.

ברוך הבא לליגה ב’. האצטדיון החדש בצפת (צילום: דוברות עיריית צפת)



הפועל עירוני צפת: רוצים לתקוע יתד

הפועל עירוני צפת, העולה החדשה לליגה ב’, עברה קיץ ארוך מאוד – שבתחילתו התפטר מתפקידו המאמן יוסי סופר ומשך כחודש וחצי לפני שהחלו ההכנות לעונה, הקבוצה הייתה ללא מאמן. לבסוף מונה לתפקיד חגי ממן – שהעלה את הקבוצה לליגה ב’- בגלגולה הקודם במהלך העשור שעבר. לצד שחקנים שנשארו מהעונה שעברה, כמו שחקני ההתקפה שלומי אביסידרדיס, דור אדרעי ויאיר שריקי, הקשרים יחיאל כהן, נבו גואטה ועוד. מקרב השחקנים החדשים שהצטרפו, השמות הבולטים הם הקשר עדי אלישע – שסיים פרק בבני ממב”ע וישחק העונה לצד אחיו, יוגב – שהיה שותף לעליית הקבוצה לליגה ב’, החלוץ איליה זאיקה – שהגיע מהפועל כרמיאל והשוער בשאר דהאר – שהגיע מבני טובא ובעונה שעברה סבל מפציעות.

הפועל עירוני צפת תזכה היום בשעה 13:30 לשחק לראשונה באצטדיון החדש. הקבוצה תארח את בני כאבול למשחק ליגה ראשון, שבו היא תחסר את המגן אופק בן טולילה, הבלם והקפטן חוני סופר והקשר ההתקפי בן שמואלי הפצועים.

המאמן חגי ממן מכוון לתקיעת יתד בליגה: “מבחינת ההכנה אני לא בטוח שקבוצות עשו הכנה מספיק טובה, כי התחלנו להתאמן שלושה שבועות בספטמבר, נכנסו לסגר והיינו חודשיים במנוחה – וחזרנו להתאמן לפני שלושה שבועות – כשבפרק הזמן הזה דחסנו משחקי אימון ואימוני כושר. ההכנה לא אידיאלית לתחילת עונה. בגלל שהכל צפוף ושחקנים יותר. כבר היום אנחנו נחסר שחקנים משמעותיים בגלל פציעות. פצועים. יש לנו קבוצה כישרונית עם חבר’ה ותיקים וצעירים רעבים, עם חבר’ה מקומיים.  אם נצליח להגיע לפלייאוף זה יהיה הישג גדול, אבל גם מקומות 3-6 יהוו הצלחה לעונה ראשונה בליגה. תוך כדי תנועה נוכל להציב מטרות ברורות יותר”.

רוצים לתקוע יתד בליגה. הפועל עירוני צפת



בני טובא: העיקר לא להסתבך

בשונה מהעונה שעברה, עונת הבכורה של בני טובא בליגה ב’, העונה הזו בני טובא תציב קבוצה צעירה בתקציב לא גבוה, שהמטרה שלה היא לא להסתבך במאבקי התחתית. את הקבוצה יוביל המאמן איתן פחימה, שחקן העבר של מכבי חצור, שאימן בשנים האחרונות במחלקת הנוער של עירוני טבריה ואת תחילת העונה שעברה התחיל בקבוצת הבוגרים בליגה א’. סגל הקבוצה די אלמוני ויתבסס על שחקנים צעירים מקומיים ושחקנים צעירים בוגרי קבוצת הנוער של עירוני טבריה. שחקני המפתח של הקבוצה העונה הם השוער שחקן ההתקפה סיף פדול והשוער אייל וקראט בן ה-46, שעלה עם הקבוצה מליגה ג’ ללליגה ב’ ושב אליה כעבור שתי עונות, אחרי עונה בבני ממב”ע. וקראט מגיע לעונה הזו עם אחריות גדולה על כתפיו והוא מאמין שזו תהיה עונה טובה: “יש לנו קבוצה צעירה ורעבה, עם מאמן מצוין. אני מאמין שיש לנו את הכלים לעשות עונה טובה ולהבטיח את המקום שלנו בליגה”.

הקבוצה תארח מחר, בשעה 19:15, באצטדיון החדש בצפת, את צעירי כפר כנא.

אתגר עצום. שחקני בני טובא א-זנגריה והמאמן איתן פחימה



בני ממב”ע: מקווים לשקט תעשייתי ולהצלחה במגרש

בני ממב”ע פותחת עונה רביעית בליגה ב’. מה שאפיין את ממב”ע בעונות הקודמות הייתה פתיחת עונה עם סגל המבוסס על שחקני בית ועם יומרות להיות בצמרת, אך במהלך העונה בעקבות קשיים כלכליים היא נאלצה לשחרר שחקנים וכך מצאה את עצמה מחשבת מסלול מחדש ומסיימת את העונה באזור מרכז הטבלה – כשבחלק מהמקרים זה קרה אחרי מסע היחלצות מהתחתית. גם העונה בני ממב”ע מתחילה עם סגל עשיר בשחקנים מבטיחים – בהם שחקני ההתקפה נאג’י אבו ג’בל ואסעד עמאשה – קבלן העליות של הליגה, כשעל שערה יגן השוער הצעיר רביע בריק – שהגיע אחרי מסע נדודים בליגות השונות. הקבוצה נפרדה מהשוער אייל וקראט והקשר עדי אלישע – וצירפה קשר קדמי בוגר מחלקת הנוער של מכבי פ”ת, בשם דיוויד בן, שהגיע לצפון בעקבות לימודיו במכללת תל חי.

ווגד’י אלקיש, שהוא הרבה יותר מממאמן הקבוצה, מאמין שהעונה הזו הדברים ייראו טוב יותר: “את העונה הזו אנחנו פותחים בצל מצב הקורונה ביישובים שלנו ועם תקווה שהדברים יסתדרו ולא יפריעו להתנהלות של הקבוצה. במהלך העונה שעברה חנכנו את האצטדיון בכפר בוקעאתא – אך לא הספקנו לארח הרבה משחקים בו. העונה הזו, בזכות תמיכה גדולה של המועצה בראשותו של עבאס אבו עווד, תותקן מערכת תאורה ויתווספו עוד דברים חשובים, כדי שנוכל להתאמן ולשחק גם בערב ונוכל ליהנות ממתקן ברמה מאוד גבוהה – וזה המקום להודות לראש המועצה, למהנדס ואנשים נוספים, על כל התמיכה החשובה. בעונה הזו החזרנו שחקנים ואנחנו נחושים לעבור עונה בלי שניאלץ לשחרר שחקנים, בגלל מצב כספי. יש לנו תלכיד של שחקנים שרצים יחד הרבה שנים, אליהם מצטרפים שחקנים צעירים שעלו מהנוער. העונה הזו אתמקד באימון ויסייע לי עייסר עבדלולי – מאמן קבוצת ילדים א’, מועאד עמאשה ישמש כמאמן השוערים. אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים, כדי שזו תהיה עונה טובה ומוצלחת. מכוונים גבוה, אבל לא יכולים להצהיר במצב העניינים הנוכחים על עליה”.

ביום שלישי הקרוב, אם לא יהיו שינוים, תתארח הקבוצה  למשחק ליגה ראשון מול אחווה כפר מנדא. טרם נקבעה שעה למשחק.

מקווים לקפיצת מדרגה. שחקני בני ממב”ע והנהלת הקבוצה