כדאי לא לחטוף ריסוס מהאוויר ביער

היום ומחר יתבצעו ריסוסים מהאוויר ביערות קק”ל בגליל המזרחי ובגולן כנגד המזיק “תהלוכן האורן”. בקק”ל פרסמו הודעה הקוראת לציבור לא להימצא ביערות הללו בזמן ביצוע הריסוסים. לוחות הזמנים של הריסוסים מופיעים בהמשך הכתבה.

תהלוכן האורן הוא מזיק הנמצא ביערות עצי מחט, זהו מין עש (פרפר לילה) שזחליו ניזונים ממחטי אורן. והוא יכול להוות סכנה גם לבני אדם, משום שגופם של הזחלים מכוסה שערות מיקרוסקופיות המכילות חומרים רעילים שנועדו להגן על הזחלים מפני טורפים.

השערות הזעירות מתפזרות ונשארות על פני הקרקע ועלולות להיות מטרד חמור לבני אדם. ילדים ואנשים רגישים עלולים לסבול מגירוי קשה בעור ומצריבות, והסכנה היא חמורה במיוחד כאשר השערות חודרות לעיניים ולמערכת הנשימה.

זחלים של תהלוכן האורן

השם “תהלוכן האורן” משום שבתחילת האביב הזחלים יורדים מהעץ בתהלוכה ומסתתרים בקרקע בעומק של כ-15 ס”מ, שם הם הופכים לגלמים. הגלמים יכולים להישאר בקרקע יותר משנה, שבר המקשה על הדברת המזיק הזה.

 עומר גולן, מנהל המדור להגנת בריאות היער באגף הייעור של קק”ל, אומר: “בסביבות חניונים ובמקומות קולטי קהל אין פשרות במאבק בתהלוכן האורן. אנחנו מדבירים את הזחלים כדי להגיע למצב שבו האזור נקי מזחלים ככל שאפשר והשהייה בו בטוחה. כמובן, אי אפשר לפעול בצורה נמרצת כל כך בכל שטחי היער”.

יער ביריה

להלן לוחות הזמנים לביצוע הריסוסים נגד תהלוכן האורן

ביום א’ 6/12/2020- יבוצע ריסוס אווירי כנגד תהלוכן האורן ביערות הגולן:

יער קצרין ויער דליות

במקביל בימים: א’- ב’ 6-7/12/2020 -יבוצע ריסוס אווירי כנגד תהלוכן האורן ביערות:

יער בירייה, יער נחל לימונים, יער ברעם ויער הרי נפתלי

הריסוס בשני הימים יחול בין השעות 6:00-13:00

יש להימנע מביקורים ביערות הנ”ל בתאריכים ובשעות המפורטים מעלה.