גם בקרית שמונה רוצים קניונים פתוחים

ראש עיריית קריית שמונה בפניה לשר הבריאות: “להכניס את קריית שמונה לפיילוט פתיחת הקניונים”. לדבריו בפריפריה יש פחות סכנה של התקהלות המונית בקניונים.

קניון נחמיה בקרית שמונה

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן פנה השבוע במכתב לשר הבריאות ח”כ יולי אדלשטיין בבקשה להכניס את קריית שמונה וישובים נוספים שמספר האוכלוסייה בהם אינו עולה על 30,000 לפיילוט פתיחת הקניונים שהחל בסוף השבוע האחרון.

 “מדינת ישראל כמו העולם כולו נמצאים בתקופה מאוד מורכבת ומאתגרת בעקבות התפרצות נגיף קורונה”, כתב שטרן. “אין לי ספק כי המצב לא קל לאף אחד, אולם דווקא בעת הזו חשוב לקבל החלטות נכונות, לפעול בשיקול דעת ולגלות יצירתיות. אני רוצה לחזק את השר על קבלת ההחלטה לפתיחת  קניונים כפיילוט נסיוני ומציע להרחיב את הפיילוט לקניונים בישובים עם מספר תושבים של עד 30,000 תושבים”, כתב בין השאר ראש העיר לשר הבריאות.

“אני משוכנע כי פתיחת קניונים בערים קטנות וירוקות, תאפשר לא רק את הנעת הכלכלה במקום, אלא גם תגרום לערים רבות ולתושביהם לשמור ביתר שאת על ההנחיות ולפעול על פי הכללים שכן יהיה לכולם מה להפסיד ברגע שהעיר תהפוך לאדומה”.

אביחי שטרן עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, צילום: עיריית קרית שמונה

בקריית שמונה פועלים 2 קניונים – קניון נחמיה וקניון 8 סנטר. שני הקניונים פתוחים היות ובשניהם ממוקמים קופות חולים, בתי מרקחת וסופרים, אולם שאר החנויות סגורות.

שטרן: “המראות שראינו בקניונים שנפתחו במרכז הארץ, לא יכולים להיות בקניונים אצלנו וגם לא בקניונים בישובים קטנים בשל כמות האוכלוסייה. זו הסיבה שאני מבקש להכניס את קריית שמונה לפיילוט פתיחת הקניונים. במידה ואכן הצעתי תתקבל, אני מתחייב כראש עיר, להקצות את כל המשאבים לשמירת בריאותם הן של הסוחרים והן של הקונים והכל כמובן בהתאם לתו הסגול”.