דפיברילטור בדוכן הפיס בחצור הגלילית

במסגרת מיזם הדפיברלטורים של מפעל הפיס בשיתוף מגן דוד אדום – הוצב  מכשיר דפיברלטור חדיש בחצור הגלילית, צמוד לדוכן של מפעל הפיס במרכז המסחרי של הישוב

חנוכת הדפיברילטור בחצור הגלילית

מפעל הפיס בשיתוף מגן דוד אדום מקדמים מיזם מציל חיים לשירות הציבור, במסגרת נרכשו על ידי מפעל הפיס כ-600 מכשירי דפיברילטור אשר יוצבו בעמדות מפעל בפיס בערים רבות בארץ. השבוע הותקנה עמדת דפיברילטור ראשונה במועצה המקומית חצור הגלילית, אשר בזכותה כל אזרח יוכל להציל חיים בעת חירום, ללא צורך בידע רפואי מוקדם

פרויקט הדפיברילטורים של מפעל הפיס, בשיתוף מגן דוד אדום הגיע לראשונה למועצה המקומית חצור הגלילית, כאשר מכשיר המפעם (דפיברילטור) המתקדם הוצב בעמדה חכמה על דוכן מפעל הפיס במרכז המסחרי ברחוב מעלה חוני המעגל במועצה ונחנך בטקס מיוחד בנוכחות ראש המועצה, שמעון סוויסה, מנכ”ל המועצה, שגב עייש ונציגי מד”א.

 באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד”א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד”א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב.

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד”א.

חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות.

במקביל, הדפיברילטור מחובר למוקד החירום 101 של מד”א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפרמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד”א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

ראש המועצה המקומית חצור הגלילית, שמעון סוויסה: “אין ספק שזהו פרויקט מציל חיים, בעל חשיבות רבה לתושבים ולמבקרים בחצור הגלילית. אני מודה למד”א ולמפעל הפיס על מיקום המכשיר בחצור ומקווה לפריסה של מכשירים נוספים בעתיד”.

מנכ”ל מפעל הפיס, עו”ד בני דרייפוס: “אנחנו גאים להוביל את מיזם הדפיברליטורים יחד עם שותפינו במד”א וברשויות המקומיות ברחבי הארץ. מפעל הפיס מוביל שורה של מיזמים ומשקיע משאבים רבים למען בריאות הציבור בישראל ואין מטרה נעלה יותר מהצלת חיי אדם.

מנהל מרחב ירדן במד”א, אורן אביטן: “אנו שמחים לחנוך את העמדה הראשונה של מד”א במועצה המקומית חצור הגלילית, לרווחת התושבים אשר עתידה לשפר עוד יותר את המענה הרפואי ולהציל חיים בעת חירום”.

צילומים: מד”א